اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های قزوین خبر داد

پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی اشتغال‌زایی به زندانیان آزاد شده در قزوین

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های قزوین گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف 150 میلیون ریال به زندانیان آزاد شده در قزوین پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی اشتغال‌زایی به زندانیان آزاد شده در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حجت‌الاسلام حمید حاج‌حسینی اظهار کرد: زندانیان پس از آزادی با مراجعه به این مرکز از خدمات اجتماعی به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: زندانیان در زمان تحمل حبس با شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای گواهینامه دریافت کرده و پس از آزادی با دریافت تسهیلات، حرفه مورد نظر خود را دایر می‌کنند.

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های قزوین اضافه کرد: در سال گذشته مبلغی بالغ بر پنج میلیارد ریال به زندانیان واجد شرایط تسهیلات پرداخت شد و با نظارت واحد خدمات اجتماعی این مرکز بیش از 76 مورد ایجاد اشتغال شده است.

حاج‌حسینی بیکاری پس از آزادی را بزرگ‌ترین مشکل زندانیان ذکر کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم تا مددجویان پس از تحمل کیفر از جامعه طرد نشوند، در غیر این صورت جذب خرده‌فرهنگ‌های بزهکار شده و مرتکب تکرار جرم می‌شوند.

وی تأکید کرد: همه نهادهای دولتی باید برای صدور مجوزهای شغلی به این دسته از افراد اهتمام ورزند تا آسیب‌های وارده بر خانواده و اجتماع جبران شود.

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های قزوین به دیگر خدمات این مرکز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مددکاری اجتماعی، مشاوره و روان‌درمانی، بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگی برای زندانیان آزاد شده و خانواده آن‌ها فعال است.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان همسران زندانیان نیز در فراگیری و آموزش مشاغل گوناگون از جمله خیاطی و پرورش قارچ شرکت دارند.

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های قزوین اضافه کرد: ماه گذشته 150 نفر از زندانیان آزاد شده نیازمند بن ارزاق یک میلیون ریالی نیز دریافت کردند.

حاج‌حسینی گفت: همه اقدامات و فعالیت‌های مرکز مراقبت بعد از خروج با هدف کاهش تکرار جرم و ایجاد زندگی سالم برای زندانیان صورت می‌گیرد و امیدواریم آمار تکرار جرایم استان بیش از پیش کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/2667/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول