اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب:

اشتغالزایی از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده در سراب برای 3300 نفر

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب گفت: 513 میلیارد و 801 میلیون ریال برای 3180 طرح بهره‌برداری شده از محل تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده در سراب پرداخت و برای سه هزار و 293 نفر اشتغال جدید فراهم شده است.

اشتغالزایی از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده در سراب برای 3300 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، عبدالرضا وکیل‌آزاد ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب اظهار داشت: ساماندهی اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان بوده که طی چند سال گذشته روند مطلوب در ایجاد اشتغالزایی به وجود آمده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب افزود: طرح‌هایی نظیر مسکن مهر و کشاورزی مهر توانست اشتغالزایی را هم به ارمغان آورد. همچنین ارائه تسهیلات بانکی خود اشتغالی، عملیاتی ساختن بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و مشاغل خانگی سهم بسزایی در اشتغالزایی جوانان شهرستان ایفا کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراب با بیان اینکه برخی‌ها به نادرست اداره کار را متولی اشتغال در شهرستان می‌دانند، اعلام کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها متولی کار نیست بلکه سیاست‌گذار و هدایت‌گر روابط کار است و در چارچوب قراردادهای کارگری و کارفرمایی وظیفه نظارت و سیاست‌گذاری را دارد که اگر از این قراردادها تخلف شود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود پیدا کرده و در تعاونی‌ها نیز در شکل‌گیری و نظم بندی تعاونی‌ها حضور دارد.

وکیل‌آزاد به نقل از استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تسهیلات سال 92 ایجاد اشتغال در آذربایجان‌شرقی برابر هشت سال گذشته است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سال گذشته گفت: از مجموع 33 میلیارد و 808 میلیون ریال اعتبار تخصیصی تاکنون مبلغ 25 میلیارد و 220 میلیون ریال برای 608 نفر پرداخت شده و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل شهرستان می‌بایست برای جذب کامل اعتبار اهتمام ورزند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب ادامه داد: تعهد شهرستان سراب در سامانه رصد اشتغال سال گذشته 3 هزار و 407 نفر بوده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان 3 هزار و 659 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده‌اند.

این مسئول با ارائه گزارشی در خصوص بنگاه‌های اقتصادی زود بازده اذعان داشت: در مجموع برای تعداد 3 هزار و 223 طرح با بانک‌های عامل به مبلغ 557 میلیارد و 949 میلیون ریال با اشتغالزای 4 هزار و 464 نفر، انعقاد قرارداد گردیده که تاکنون مبلغ 513 میلیارد و 801 میلیون ریال برای 3 هزار و 180 طرح بهره‌برداری شده پرداخت و برای 3 هزار و 293 نفر اشتغال جدید فراهم شده است.

انتهای پیام/60010/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول