اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان سمنان خبر داد

ایجاد 20 گروه همیار در سمنان در راستای اشتغال‏زایی برای مددجویان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان از ایجاد 20 گروه همیار در استان سمنان در راستای اشتغال‏زایی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی خبر داد.

ایجاد 20 گروه همیار در سمنان در راستای اشتغال‏زایی برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان، ‌رعنا سورمه در نشست رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه خود به استان سمنان با مسئولان و کارکنان بهزیستی استان سمنان با اشاره به وجود 20 گروه همیار در این استان‌ گفت: ایجاد گروه‌های همیار بهترین راه استقلال اقتصادی زنان و دختران سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی است.

سورمه افزود: تاکنون 10 گروه همیار با ایجاد یک روند اقتصادی، از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های همیار از خلاقیت‏های بهزیستی در کشور است که در آن پنج تا هشت زن سرپرست خانوار، با حمایت مستقیم بهزیستی، با اجرای طرح‌های اقتصادی مانند بسته‌بندی، خدمات کامپیوتری،‌ تهیه و فروش خوراکی‌ها مانند ترشیجات، تأسیس مهدکودک و ... از نظر اقتصادی به استقلال می‌رسند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه سه گروه همیار جدید در هفته بهزیستی امسال ایجاد شد، اظهار داشت: تشکیل هفت گروه همیار تا پایان سال 92 برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 650 زن و دختر سرپرست خانوار در شهرها و 440 زن و دختر سرپرست خانوار در روستاها از سوی بهزیستی تحت پوشش بیمه هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان از پرداخت شهریه دانشجویی در اداره کل بهزیستی استان سمنان به 179 نفر خبر داد و افزود: دو مرکز آسیب‏های اجتماعی در استان سمنان فعالیت دارند.

سورمه گفت: مرکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی و مرکز مداخله در بحران برای نگهداری و ساماندهی زنان و دختران در معرض آسیب فعالیت می‌کنند.

وی به جمع‌آوری دوره‌ای کودکان و افراد متکدی در جامعه با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری‏ها اشاره و تصریح کرد: این افراد اگر جزو جامعه هدف بهزیستی باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و کودکان نیز در صورت نداشتن خانواده به مراکز نگهداری منتقل می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان از فعالیت شش مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی شبه خانواده در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: سه مرکز در شاهرود، دو مرکز در دامغان و یک مرکز غیردولتی در سمنان فعال است.

وی گفت: بهزیستی به متقاضیان فرزندخواندگی، با شرایط ویژه، پاسخگوست که در هفته بهزیستی شش فرزند به خانواده‌های متقاضی سپرده شده و 120 کودک نیز در مراکز ویژه نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه 124 مهدکودک در این استان تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند، ادامه داد: 18 مهدکودک جدید در هفته بهزیستی افتتاح شد.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول