اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس تشریح شد

روند اشتغال‌زایی در شهرستان الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس در گفت‌وگو با فارس به تشریح برنامه‌های اشتغال‌زا در شهرستان الیگودرز پرداخت.

روند اشتغال‌زایی در شهرستان الیگودرز

 محمدتقی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در الیگودرز گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و نقاط ضعفی که در شهرستان الیگودرز وجود دارد، اما تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم و به واسطه اطلاعاتی که از گذشته فعلی استان و شهرستان داشته‌ایم اقدامات موثری در مدت یک سال گذشته انجام گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته درباره اشتغال در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت اظهار داشت: در بخش کوتاه مدت با دریافت تسهیلات خود اشتغالی و ایجاد دفتر کاریابی موضوع اشتغال پیگیری شد و راه‌اندازی دفتر کاریابی با هدف شناسایی فرصت‌های شغلی و انعقاد قرارداد، براساس نیاز کارگاه‌ها و معرفی بیکاران شهرستان بدون رابطه با رعایت نوبت انجام شد و در یک سال گذشته 600 نفر از طریق دفتر کاریابی مشغول کار شدند.

توکلی با اشاره به اینکه مبلغ 44 میلیارد تومان در بخش صنایع تبدیلی برای اجرای چند طرح مصوب شده است، یادآور شد: باتوجه به درخواست سرمایه‌گذاران برای احداث مرغداری عنوان شد، ظرفیت در شهرستان تکمیل است که با پیگیری از طریق وزارت جهاد کشاورزی مجوز تولید 23 هزار تن مرغ را برای الیگودرز دریافت کرده‌ایم که با اصلاح مجوزها پیش‌بینی می‌شود، در این بخش‌ها نیز 700 شغل دیگر ایجاد شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اجرای دو طرح مهم و عظیم صنعتی در الیگودرز خاطر نشان کرد: پالایشگاه نفت با ظرفیت تولید 40 هزار بشکه در روز از طریق خط لوله ازنا و کارخانه خودروسازی با ظرفیت 100 هزار دستگاه در سال توسط هیئت دولت برای این شهرستان مصوب شده و مراحل اجرای آنها در دست اقدام است.

وی درباره بیمارستان جدید یادآور شد: مبلغ 10 میلیارد تومان در سال جاری برای تکمیل بیمارستان اعتبار دریافت شده و اگر مشکلی پیش نیاید، تا ابتدای شهریور ماه راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون جهت انعقاد قرارداد تجهیز پیگیری‌هایی انجام شده است.

توکلی افزود: درخواست استخدام 200 نفر برای بیمارستان جدید نموده‌ایم و بیمارستان فعلی، امام جعفرصادق (ع) نیز ضمن تعمیر و تعویض تجهیزات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره اجرای طرح راه آهن ازنا – الیگودرز- اصفهان گفت: یکی از مشکلات دولت این است که 60 الی 70 پروژه راه آهن با اعتبارات کم کلنگ‌زنی شده است، به حال خود رها شده‌اند که در این میان اعتبار راه آهن الیگودرز بیشتر از دیگر پروژه‌هاست و در استان لرستان نیز دو پروژه ریلی دیگر تعطیل هستند، اما راه آهن الیگودرز اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این رابطه با نمایندگان اصفهان نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

نماینده مردم الیگودرز در رابطه با شورای شهر چهارم خاطر نشان کرد: شورای چهارم ترکیب مناسب و خوبی دارد و بعد از شروع فعالیت جلساتی برای حمایت از آنها برگزار می‌کنیم، هرچند برای شورای سوم جلسات مکرری داشته‌ایم اما متاسفانه نتیجه مثبتی نداشت.

وی در ادامه درباره اقدامات یک سال گذشته با توجه به شعار عدالت محوری دولت احمدی‌نژاد و نیز پایبندی وزیران گفت: در زمان دولت احمدی‌نژاد خدمات قابل ملاحظه‌ای برای مردم الیگودرز انجام داده‌ایم که نتایج عملکرد را در آینده‌ای نزدیک به عینه مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام/85008/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول