اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

اجرای تئاتر خیابانی در بوستان‌های قزوین

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: چهار تئاتر برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی سال 91 از 28 مرداد ماه به مدت چهار روز در بوستان‌های قزوین اجرا می‌شود.

اجرای تئاتر خیابانی در بوستان‌های قزوین

صادق آریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بوستان‌های ملت، الغدیر، پامچال و گلسار مکان‌هایی هستند که در روزهای یادشده از ساعت 19 تا 21 میزبان برپایی تئاترهای منتخب جشنواره تئاتر خیابانی سال گذشته هستند.

وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی در فصل تابستان تصریح کرد: اجرای این تئاترها در راستای تحقق اهداف سازمانی بوده و تمام سعی ما بر این است که خانواده‌ها در تعطیلات تابستانی فرزندانشان از برنامه‌های فرهنگی هنری بهره ببرند.

*تئاتر هنری قدرتمند برای فرهنگ‌سازی

کارشناس اجرایی این برنامه نیز اظهار کرد: تئاترهای «روز بخیر آقای پدر»، «خودخواهی»، «روایت یک مرد مرده» و «تا حالا درخت بودی؟» موضوعاتی اجتماعی و شهری است که قصد دارند اخلاق و فرهنگ شهروندی را ارتقا دهند.

بهنام علی‌بخشی تصریح کرد: اعتیاد، نگهداری و حفظ فضای سبز، احترام به دیگران و به ویژه بزرگ‌ترها، آداب آپارتمان‌نشینی و رعایت حقوق همسایه از موضوعات و مواردی بوده که زبان گویای هنر تئاتر خیابانی شده است.

وی ادامه داد: این تئاترها در سال قبل رتبه‌های نخست را در بخش کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه‌نویسی به دست آوردند.

علی‌بخشی با بیان اینکه امروز تئاتر یک ابزار فرهنگ‌ساز محسوب می‌شود که بیشترین تأثیر را بر مخاطب می‌گذارد، اضافه کرد: تئاتر از قدرت فرهنگ‌سازی و ترقی فرهنگی برخوردار بوده و دنیای کنونی این مهم را پذیرفته است.

علی‌بخشی یادآور شد: اجرای نمایش خیابانی در گذرگاه‌های عمومی به شرطی در دید عموم تأثیرگذار است که مداوم و مستمر باشد و برنامه‌ریزی سالانه مسئولان مربوطه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این بخش، کامل‌تر از قبل می‌‌شود.

وی تصریح کرد: در هر روز از 28 تا 31 مرداد ماه دو نمایش در بوستان‌های یاد شده اجرا می‌شود.

گفتنی است، تئاتر خیابانی شهروند در سال گذشته نخستین مرحله برگزاری خود را به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تجربه کرد و در مهر ماه سال جاری برای دومین بار برپا می‌شود.

انتهای پیام/2667/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول