اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم خبر داد

ارسال 40 نمایشنامه به پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از ارسال 40 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم خبر داد و گفت: از این تعداد 34 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

ارسال 40 نمایشنامه به پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی در قم

رضا ابوذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از اتمام زمان ارسال متن نمایشنامه به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خبر داد و بیان داشت: از بدو فراخوان تا پایان زمان ارسال آثار 40 متن نمایشنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: از 40 نمایشنامه ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 34 اثر برگزیده و شش اثر دیگر مردود شناخته شدند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ادامه داد:‌ راه یافتگان به بخش مسابقه این جشنواره اکنون در فرهنگسرای شهید کلهری، پلاتو ماه سازمان جوانان استان قم و سالن غدیر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای مشغول تمرین هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره بچه‌های نسل سوم تئاتر برای رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند تصریح کرد: حضور هنرمندانی که به تازگی پا به عرصه تئاتر گذاشته‌اند و تجربه کمی دارند در پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی کمتر دیده می‌شود.

ابوذر ادامه داد: اغلب هنرمندانی که در این دوره از جشنواره تئاتر استانی شرکت کرده‌اند کسانی هستند که در دهه 70 و دهه 80 وارد این عرصه شده‌اند و خواسته‌اند تجربه و علم کافی در این راه به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه نمایشنامه‌های بسیار قوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است گفت: بیشتر این آثار مربوط به نویسندگان قمی است که نشان‌دهنده غنی شدن قلم هنرمندان قمی در کارگاه‌های نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ادامه داد: برای اجرایی کردن نمایشنامه‌های ارسالی دکوراسیون خاص لازم است که این دکوراسیون از بودجه انجمن هنرهای نمایشی خارج است و باید در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی به کمک ما بشتابند.

این مقام مسئول بیان داشت: با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نبود حمایت از تئاتر استان‌ها و تقارن برگزاری این جشنواره با تغییر ریاست جمهوری هیچ بودجه‌ای به انجمن هنرهای نمایشی قم تعلق نگرفت.

وی از استانداری و شهرداری خواست از تئاتر قم حمایت موثری داشته باشند تا هنر قمی‌ها در سطح کشور بیش از بیش بدرخشد افزود:‌ در صورتی که این حمایت به صورت جدی انجام شود می‌توانیم از هم‌اکنون نمایش‌های خوبی برای هفته دفاع مقدس و ماه‌های محرم و صفر تهیه کنیم.

ابوذر ادامه داد: با توجه به اینکه متن‌های نمایشنامه بسیار قوی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی رسیده است پیش‌بینی می‌شود آثار بیشتری نسبت به سال گذشته به جشنواره منطقه‌ای راه پیدا کنند.

وی با اشاره به محرومیت امکانات در عرصه تئاتر در قم بیان داشت: هنرمندان برای تمرین نمایش از کمترین امکانات برخوردار هستند که در این راستا باید به پلاتو ماه در زمان جوانان اشاره کرد که اکنون به یک مخروبه تبدیل شده است ولی هنرمندان برای تمرین نمایش مجبور هستند از این مکان استفاده کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از استانداری خواست تا با حمایت از هنر تئاتر در قم موفقیت هنرمندان قمی را در سطح کشور دوچندان کند.

انتهای پیام/78005/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول