اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران خبر داد

اجرای عمومی 5 تئاتر راه‌یافته به جشنواره بومی تیرنگ

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران از اجرای عمومی پنج اثر نمایشی راه‌یافته به مرحله بازبینی دهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ خبر داد.

اجرای عمومی 5 تئاتر راه‌یافته به جشنواره بومی تیرنگ

رستم کیاکجوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، تاریخ اجرای نمایش‌ها را 26 الی 27 مردادماه، برای هر نمایش در شهر اعلام کرد و اظهار داشت: نمایش تندیس فاطمه زنجانی در تنکابن،هشتمین خان، علیرضا دورافکن، حماسه‌ای دیگر ایمان عمیری در تنکابن، دیو و بهار رضا عباسی در ساری و نمایش همسایه غریب محمدسام در ساری اجرا می‌شود.

 کیاکجوری بر ضرورت تقویت نمایش‌های بومی استان مازندران و کیفی‌سازی متون نمایش در دهمین دوره جشنواره تئاتر بومی تیرنگ تأکید کرد.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران، غیررقابتی بودن جشنواره و انتخاب آثار برای ورود به جشنواره منطقه‌ای ماه را از ویژگی‌های این دوره دانست و خاطر نشان کرد: تقویت و ارتقاء سطح کیفی آثار، از طریق حضور کارشناسان خبره کشوری در کنار گروه‌های نمایشی صورت می‌گیرد.

 وی از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی بازیگری و طراحی صحنه و یک دوره کارگاه پژوهش علمی (از فرهنگ بومی تا تئاتر دینی) همزمان با جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ خبر داد و بیان داشت: این کارگاه در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ و با حضور اساتید مطرح کشوری منظوی‌نیا، شوندی و غفاری در محل حوزه هنری برگزار می‌شود.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران تصریح کرد: دهمین دوره جشنواره تئاتر بومی تیرنگ، با نظر به ضرورت‌های مطرح شده توسط کارشناسان، هنرمندان و مدیران، تغییراتی در شکل ساختاری و نحوه اجرای جشنواره به خود پذیرفت.

کیاکجوری اذعان داشت: تا تاریخ 18 اردیبهشت 58 اثر به دبیرخانه تیرنگ دهم راه یافت که سه تن از داوران دانش‌آموخته نمایش، آثار را بررسی و بازخوانی کردند که از این میان 21 اثر برای ورود به مرحله بازبینی انتخاب شد.

 وی ادامه داد: آثار منتخب به تهران برای داوری نهایی فرستاده شد که استاد حسینعلی شوندی، کارشناس هنرهای نمایشی مرکز به حسن انتخاب داوران مازندرانی صحه گذاشته و داوری امسال جشنواره را مورد قبول اعلام کردند.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه علاوه بر مؤلفه‌های دراماتیک، همخوانی آثار با سیاست‌های حوزه نیز منظور نظر کارشناسان حوزه مرکز بوده است، گفت: پس از اعلام نتایج، گروه‌ها فعالیت و تمرین خود را شروع کردند و از این بین 6 گروه نمایشی با هماهنگی لازم تمرینات خود را در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری آغاز کردند.

وی در پایان متذکر شد: گستره جغرافیایی نمایش‌ها از غرب تا مرکز استان بوده که شامل شهرهای تنکابن، محمودآباد، بابل، آمل و ساری می‌شود.

انتهای پیام/86018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول