اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خبر داد

جلوگیری از خسارت 2 میلیارد و 970 میلیون ریالی به مصرف کنندگان در خرمشهر

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر از جلوگیری از ورود خسارت 2 میلیارد و 970 میلیون ریالی به مصرف کنندگان در این شهرستان خبر داد.

جلوگیری از خسارت 2 میلیارد و 970 میلیون ریالی به مصرف کنندگان در خرمشهر

سید صادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده چهار و تبصره‌های ذیل ماده شش  قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر تمامی اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت می‌کند.

وی افزود: در این راستا تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود و در غیراین صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر  ادامه داد: در تیر ماه سال جاری 622 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است که 530 اظهارنامه مربوط به گمرک خرمشهر و 92 اظهارنامه نیز مربوط به گمرک آبادان بوده است.

شریفی‌نسب تصریح‌ کرد: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 543 نمونه دریافت که شامل 422 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 121 نمونه در بخش صادرات و تعیین تعرفه گمرکی است.

وی اضافه‌ کرد: این نمونه‌گیری‌ها توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه های تأیید صلاحیت شده ارسال شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر خاطرنشان‌کرد: در این مدت تعداد 535 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده و هشت محموله وارداتی نیز به ارزش 119هزار و 853 دلار مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده و با همکاری ادارات گمرک خرمشهر و آبان از ورود آنها به کشور و بازار داخلی جلوگیری شد.

شریفی‌نسب افزود: با انجام این اقدامات از ورود خسارت مستقیم به ارزش 2 میلیارد و 970 میلیون و 197 هزار و 46 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری شده است. از جمله این کالاها  می‌توان به لوازم برقی، شامپو، تخمه هندوانه، سیم آنتن و پارچه اشاره کرد.

شریفی نسب اظهار کرد: همچنین 56 گواهینامه جهت کالاهای صادراتی با ارزش بالغ بر 479 میلیارد و 851 میلیون و 315 هزار و 653 ریال و به وزن 64 میلیون و 438 هزار و 315 کیلوگرم در تیر ماه سال جاری توسط اداره استاندارد خرمشهر صادر شده است.

انتهای پیام/72008/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول