اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق بیمه کشاورزی کرمان:

مهلت اعلام خسارت محصولات 7 روز است

رئیس صندوق بیمه کشاورزی استان کرمان گفت: حداکثر مهلت ارسال گزارش خسارات محصولات باغی به شعبه بیمه‌گر هفت روز پس از بروز خسارت است.

مهلت اعلام خسارت محصولات 7 روز است

محمد صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای بیمه هر محصول مهلت زمانی خاص تعیین شده است و تولیدکنندگان باید سعی کنند در نخستین روزهای آغاز عملیات بیمه‌گری محصول خود را بیمه کنند.

وی تصریح کرد: باغداران باید توجه داشته باشند که خسارات آفات و بیماری‌ها در هیچ محصول باغی زیر پوشش بیمه نیست و بر اثر وقوع یکی از عوامل خسارت زیر پوشش در مهلت بیمه تعیین شده عملیات بیمه‌گری متوقف می‌شود.

صفوی با بیان اینکه تعرفه‌های بیمه و ظرفیت‌های تولید در هر سال زراعی از سوی ستاد صندوق بیمه تعیین و ابلاغ می‌شود و گروه خدمات بیمه‌ای استان در تعیین آن هیچ نقشی ندارد، اضافه کرد: خسارت خشکسالی فقط در زعفران و گل محمدی زیر پوشش است.

وی ملاک پرداخت خسارت در محصولات باغی را اعلام گزارش خسارت کتبی به شعبه‌ای که بیمه‌گر بوده است، عنوان کرد و افزود: حداکثر مهلت ارسال گزارش به شعبه هفت روز پس از بروز خسارت است.

صفوی بیان داشت: بیمه‌نامه باغات در سامانه سابکا به طور متمرکز صادر و می‌توانند در تمام نقاط کشور وضعیت کارشناسی و بررسی خسارت آن را کنترل کنند.

وی حداقل سن پوشش محصول خرما را هشت سال، مرکبات و انار پنج سال، زعفران دو سال، سیب پایه بذری هشت سال و پایه مالینگ سه سال، انگور چهار سال، بادام هشت سال، پسته و گردو 10 سال، زیتون و زردآلو شش سال، هلو چهار سال و گل محمدی را در شش ماهه دوم سال نخست عنوان و تاکید کرد: هدف اصلی بیمه ایجاد آسایش در روزهای خطر است.

رئیس صندوق بیمه کشاورزی استان کرمان گفت:  حوادث قابل پیش‌بینی نیستند و بیمه محصولات تولیدی یکی از واجب‌ترین و ضروری‌ترین ارکان تولید است.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول