اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان خبر داد

بارندگی در زاهدان 3 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان گفت: بارندگی اخیر در زاهدان، 3 میلیارد ریال به زیربناهای خدماتی و عمرانی این شهرستان خسارت وارد کرد.

بارندگی در زاهدان 3 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، نظیراحمد هاشمزهی اظهار داشت: با توجه به تشکیل ستاد بحران قبل از بارندگی، نیروهای خدمات شهرداری آمادگی کامل را برای مقابله و برطرف کردن مشکلات در شهر داشتند.

وی ادامه داد: شدت بارندگی در 8-7 سال گذشته در زاهدان بی‌سابقه بود و برخلاف اینکه پروژه‌های خوب و وسیع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهر توسط شهرداری انجام شده بود، اما شدت و حجم آب به حدی بود که از رفیوژ وسط خیابان‌ها و بلوارها سرریز شد.

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان، نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای شهر را وظیفه شهرداری دانست و اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های شهرداری نظارت بر بافت استاندارد و واحدهای مسکونی است که عده‌ای فکر می‌کنند شهرداری برای دریافت عوارض پیگیر این قضیه است، در حالی که اگر ساخت‌وسازها با مجوز و نظارت باشد، این چنین مشکلاتی به خصوص در حاشیه شهر از جمله مجدیه رخ نمی‌دهد.

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان، دلیل خسارات وارد شده در محدوده مسیل رودخانه در حاشیه شهر را به علت بستن راه رود برای فعالیت کشاورزی برخی از شهروندان دانست و بیان کرد: مردم وقتی خارج از قانون، کار انجام می‌دهند و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند، گریبانگیر خودشان می‌شود و خسارات زیادی را متحمل می‌شوند.

هاشمزهی از دیدگاه بعضی از شهروندان انتقاد کرد و گفت: در مواقع بحرانی مردم فقط شهرداری را در مقابل خود می‌بینند؛ در صورتی که شهرداری یکی از دستگاه‌های ستاد بحران است و معتقدم با چنین حادثه‌هایی صرفاً نیروی انسانی نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه امکانات حرف اول را می‌زند.

وی ادامه داد: از ستاد حوادث استان می‌خواهم اعتبارات خاص در اختیار شهرداری بگذارند تا بتوانیم امکانات را تأمین کنیم و شرمنده مردم نباشیم و با افتخار خدمتگزاریشان را انجام دهیم.

انتهای پیام/75005/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول