اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت خدمات‌رسانی به‌زلزله‌زدگان شنبه

خودداری بانک سپه از پرداخت خسارت / افزایش 4 برابری مصرف آب در مناطق زلزله‌زده

گزارش مدیران شهرستان دشتی از مناطق زلزله‌زده این شهرستان از افزایش 4 برابری مصرف آب و خودداری بانک سپه از پرداخت خسارت به کشاورزان حکایت دارد.

خودداری بانک سپه از پرداخت خسارت / افزایش 4 برابری مصرف آب در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، پس از زلزله 6.1 ریشتری 20 فروردین در شنبه، تلاش مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های زلزله‌زدگان ادامه دارد.

در این بین مدیران شهرستان دشتی با جدیت پیگیر امور هستند و برای رفع مشکلات همچنان با موانعی هم روبرو بوده‌اند.

توزیع 1700 سبد غذایی بین زلزله‌زدگان شنبه و طسوج

رئیس کمیته امداد دشتی گفت: هزار و700 سبد غذایی در مناطق زلزله زده شنبه و طسوج توزیع شده که هر سبد غذایی معادل 230 هزارتومان ارزش داشت.

احمد رضا بحرینی گفت : از این تعداد سبد غذایی هزار و 304 سبد آن توسط کمیته امداد و مابقی توسط بهزیستی توزیع شد.

احمد رضا بحرینی افزود: با استقرار تعاونی و فروشگاه رفاه در شهر شنبه، مردم منطقه کل با استفاده از بن‌هایی که در اختیار داشتند با مراجعه به این فروشگاه کالاهای مورد نظر خود را تهیه کردند.

هزینه 17 میلیارد تومانی برای خدمات امور برق در مناطق زلزله‌زده

معاون اداره برق شهرستان دشتی نیز گفت: از پنج سال گذشته دنبال رفع مشکل برق شنبه بوده‌ایم و پیشنهاد پست 132 خورموج دادیم و این کار انجام شد و منتظر استعلام آن هستیم.

محمد دوراهکی افزود: آن چیزی که به عنوان کمکی قصد داشتیم برای مردم مناطق زلزله‌زده انجام دهیم خط دو مداره فشار متوسط به طول چهار کیلومتر بود که انجام شده و بعد از انجام این کار، دیگر گزارشی از ضعف ولتاژ داده نشده است.

وی ادامه داد: هر چند نقاط مختلفی وجود دارد که بعلت دوری فاصله با پست برق ضعف ولتاژ کمی وجود دارد ولی در کل ضعف ولتاژی وجود ندارد.

دوراهکی خاطر نشان کرد: مبلغ 17 میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق و بهسازی خطوط در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی هزینه شده است که طرح اخیر در شهر شنبه 4 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

افزایش 4 برابری مصرف آب در مناطق زلزله‌زده

مسئول آبفای شهری دشتی نیز گفت: در مناطق زلزله‌زده مشکلی نداریم اما مصرف آب نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

عبدالرسول نجاتی افزود: به لحاظ ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده میزان مصرف آب در شهر شنبه چندین برابر شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر آب مناطق زلزله‌زده را تامین می‌کنیم و هیچ مشکلی دراین زمینه نداریم.

نجاتی اضافه کرد: شرکت‌هایی که کار بتن را انجام می‌دهند آب مصرفی شان معادل 250 خانوار در روز است. تا دیوار واحدهای مسکونی مردم احداث نشود ما قادر به جابجا کردن کنتورهای آب در آن منازل نیستیم هر چند کنتورهای جدید نیز خریداری شده است.

خودداری بانک سپه از پرداخت خسارت به کشاورزان

مدیرآبفای روستایی دشتی نیز گفت: آبرسانی به روستاهای ساحلی شهرستان دشتی با تانکر تامین می‌شود و خط ساحلی نیز همچنان برقرار است.

محمد قایدی یادآور شد: در حال حاضر از خط ساحلی 150 مترمکعب آب به روستاهای ساحلی داده می‌شود و این مقدار مشکل آب مردم این مناطق را برطرف نمی‌کند اما ما به وسیله تانکر آب آن مناطق را تامین می‌کنیم.

وی گفت: مسیر یابی انجام شده و منتظر اعتبار هستیم که در صورت تامین اعتبار این پروژه آبرسانی را به این مناطق شروع خواهیم کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی نیز گفت: قرار بوده مبلغ 5 میلیارد تومان به منظور خسارت وارده به تاسیسات کشاورزی و دامی مناطق زلزله‌زده که مصوب شده بود به کشاورزان پرداخت شود اما بانک سپه شعبه سرپرستی استان بوشهر از پرداخت آن خودداری می‌کند.

امرالله احمدی افزود: به بانک سپه شعبه خورموج برای دریافت وام کشاورزان مراجعه کردیم رئیس بانک اظهار می‌دارند که سرپرستی استان اعلام کرده‌اند که از دادن وام به کشاورزان زلزله‌زده دشتی خودداری کنید.

----------------------------------

اسماعیل حاجیانی – خورموج

---------------------------------

انتهای پیام/66001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول