اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی مطرح کرد

رشد حق بیمه در کشور بالاتر از نرخ جمعیت/ ضریب خسارت بازار به مرز 83 درصد رسید

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: رشد حق بیمه در کشور بالاست، اما رشد جمعیت در مقایسه با این آمار بالا نیست.

رشد حق بیمه در کشور بالاتر از نرخ جمعیت/ ضریب خسارت بازار به مرز 83 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحیم مصدّق عصر امروز در جمع مدیران بیمه‎ استان گلستان در گرگان اظهار داشت: حق بیمه سرانه در سال 1391 از 114 هزار تومان به 170 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی، یکی از مهم‌ترین شاخصه‎های توسعه اقتصادی را میزان درآمد سرانه عنوان کرد و بیان داشت: این شاخصه یکی از برنامه‎های دولت جدید نیز است.

ایران در جایگاه سوم صنعت بیمه در خاورمیانه و رتبه 42 در جهان

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه درآمد سرانه دارای یک نرم مشخص است، تصریح کرد: حق بیمه سرانه در سال 1391 از 114 هزار تومان به 170 هزار تومان افزایش پیدا کرد که نشان می‎دهد، رشد حق بیمه در کشور بالاست، اما رشد جمعیت در مقایسه با این آمار بالا نیست.

مصدّق با بیان اینکه ایران رتبه سوم صنعت بیمه در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، افزود: برنامه ما این است که مقام نخست را در خاورمیانه کسب کنیم که این مهم جزو برنامه پنج‎ ساله است.

به گفته وی، ایران از نظر صنعت بیمه در رتبه 42 دنیا قرار گرفته است که این جایگاه بدون احتساب حق بیمه‎های اجتماعی است.

ایران 15 درصد جلوتر از اهداف پیش‎بینی شده در صنعت بیمه است

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه از سال 1388 نظام تعرفه‎ای کنار گذاشته شد، خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رقابت در بازار به شرکت‎های بیمه اجازه داده شد تا با رعایت معیارها و موازین فنی نسبت به نرخ‎گذاری خدمات بیمه‎ای اقدام کنند.

مصدّق ادامه داد: در منطقه چشم‎انداز که خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه را شامل می‎شود ایران توانسته به لحاظ بیمه 15 درصد بالاتر از اهداف پیش‎بینی شده گام بردارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران دو درصد است، متذکر شد: ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.5 درصد بوده که در حال حاضر به دو درصد ارتقا یافته است، اما هنوز با میانگین جهانی که هفت درصد است فاصله داریم که با طرح‎های جدید بیمه‎ای حداقل به سه الی چهار درصد ارتقاء پیدا خواهیم کرد.

سهم بیمه‎های غیردولتی 54 درصد و سهم بیمه ایران 45 درصد است

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ایران از نظر ضریب نفوذ بیمه در منطقه در رتبه پنجم قرار گرفته است و در دنیا مقام 66 را دارد.

مصدّق با بیان اینکه یکی از برنامه‎های ما افزایش سهم بخش غیردولتی است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از بخش خصوصی این است که خدمات جدید بیمه‎ای و پوشش‎های نوین بیمه‎ای را به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه سهم بیمه‎های غیردولتی 54 درصد و سهم بیمه ایران 45 درصد است، گفت: این انتظار وجود دارد تا با افزایش حق بیمه و سهم بازار به معیارهای مناسب‎تری دست پیدا کنیم.

شرکت‎های بیمه‎ای از لحاظ ورودی و خروجی لب مرز هستند

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در خصوص ضریب خسارت بازار بیان داشت: ضریب خسارت بازار حدود 83 درصد شده است، با توجه به اینکه هزینه‎های اداری شرکت‎های بیمه‎ای هفت درصد و کارمزد هشت درصد است نشان می‎دهد که شرکت‎های بیمه‎ای از لحاظ ورودی و خروجی لب مرز هستند.

مصدّق با تأکید بر اینکه منبع اصلی درآمدهای شرکت بیمه، شرکت‎های خصوصی هستند، یادآور شد: شرکت‎های بیمه باید در سرمایه‎گذاری ورود کنند و در زمینه‎هایی که سودآوری لازم را داشته باشد مبادرت به سرمایه‎گذاری کنند که این امر به کاهش نرخ خدمات شرکت‎های بیمه منجر می‎شود و آن وقت شرکت‎ها می‎توانند سود بیشتری به سهامداران پرداخت کنند.

وی، یکی از خلاءهای صنعت بیمه را فقدان سیستم جامع اطلاعاتی برشمرد و اذعان کرد: اطلاعات همه شرکت‎های بیمه‎ای باید در یک جا متمرکز باشد، بنابراین از دو سال پیش سیستمی با سرمایه‎گذاری بالا با عنوان سیستم نظارت، هدایت الکترونیکی بیمه «سنهاب» راه‎اندازی شد که زمینه اطلاعات را به صورت آنلاین فراهم می‎کند.

صنعت بیمه باید در سند توسعه گلستان دیده شود

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پایان با تأکید بر اینکه صنعت بیمه باید در سند توسعه استان دیده شود، متذکر شد: باید نقش این صنعت در سند توسعه استان جای بگیرد ما نیز این قول را می‎دهیم اطلاعات قابل انتشار را در اختیار آنها قرار دهیم.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول