اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سابق باشگاه مس کرمان تأکید کرد

لزوم تشکیل اتاق فکر وزارت ورزش برای دگرگونی ورزش کشور

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت مس کرمان گفت: دولت جدید باید با تشکیل یک اتاق فکر در وزارت ورزش هر چه سریع‌تر به دنبال ایجاد راهکارها و برنامه‌هایی برای توسعه و دگرگونی ورزش در کشور باشد.

لزوم تشکیل اتاق فکر وزارت ورزش برای دگرگونی ورزش کشور

اکبر ایرانمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به بیماری و وخامت حال ورزش کشور اظهار داشت: این مشکلی بود که تصمیم گیرندگان ورزش طی چند سال گذشته برای ورزش کشور ایجاد کردند و ورزش نه‌تنها در کرمان بلکه در تمام کشور حال و روز خوشی ندارد.

وی افزود: تصمیم‌گیری غلط در تلفیق دو وزارتخانه ورزش و جوانان یکی از بزرگترین اشتباهاتی بود که ورزش را به این بیماری دچار کرد، بسیاری از پیشکسوتان از اینکه ورزش صاحب وزارتخانه شده خوشحال بودند، اما وقتی دو وزراتخانه ورزش و جوانان با یکدیگر تلفیق شد، همه چیز به هم ریخت.

عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون کشتی کشور عنوان کرد: عدم وجود برنامه‌ریزی و مشخص شدن حوزه ورزش از جوانان و همچنین کمبود بودجه و اعتبارات موجب شد تا ورزش کشور طی چند سال گذشته حالت بیمار خطرناک را به خود گیرد.

وی با بیان اینکه اگر خواهان احیای دوباره ورزش کشور هستیم باید وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر تفکیک شده و برنامه‌ریزی در رأس همه اقدامات باشد، گفت: چرا مردم باید برای ورزش از جیب خود هزینه کنند.

ایرانمنش تصریح کرد: دولت موظف به تامین این خواسته به‌جای مردم است با وجود شعارهای فراوانی که در زمینه حمایت بخش خصوصی از ورزش سر داده شده است، دولت باید همچنان در ورزش حضور پررنگ و فعال داشته باشد.

وی بیان داشت: هزینه کردن دولت در ورزش، نتایج مثبتی را برای کشور در بر دارد ما باید به اثرات مثبت ورزش در سلامت جسم و روح جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ورزش عاملی در کاهش بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و اگر دولت به ورزش توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشد، قطعا بیمارستان‌ها و بیماران کمتری و زندان‌ها و زندانیان کمتری در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان کشور همواره از اعتیاد به عنوان اهرمی برای نابودی جوانان ما استفاده کرده‌اند، گفت: دولت جدید باید با تشکیل یک اتاق فکر در وزارت ورزش هر چه سریعتر به دنبال ایجاد راهکارها و برنامه‌هایی برای توسعه و دگرگونی ورزش در کشور باشد.

مدیرعامل سابق باشگاه مس کرمان خاطر نشان کرد: هزینه کردن دولت در ورزش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سلامت و اجتماع یک جامعه است ما اگر خواهان رشد و توسعه اقتصاد کشورمان هستیم باید برای داشتن جامعه‌ای پویا و عاری از کمترین مشکلات و معضلات اجتماعی به ورزش نگاه بهتری داشته باشیم.

وی در پایان در سئوالی پیرامون وضعیت باشگاه مس کرمان گفت: در این زمینه اظهار نظری نمی‌کنم و همه از وضعیت این باشگاه اطلاعات کافی دارند.

انتهای پیام/80011/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول