اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

یادمان ولایت یک جریان فکری و فرهنگی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: یادمان ولایت نشست بسیار خوبی است که در منطقه به شکل جریان فکری و فرهنگی خودنمایی می‌کند.

یادمان ولایت یک جریان فکری و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی دوشنبه شب در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره یادمان ولایت در این شهرستان ضمن تشکر از مسئولان برگزار کننده این یادمان اظهار داشت: یادمان ولایت نشست بسیار خوبی است که در منطقه به شکل جریان فکری و فرهنگی خودنمایی می‌کند، اصحاب فرهنگ و کسانی که در این عرصه کار می‌کنند همیشه باید از این سوژه‌ها به نفع فرهنگ متعالی جامعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه مطالب فراوانی داریم که اگر برنامه‌ریزی کنیم از هر مقوله می‌توانیم یک موج سازنده ایجاد کنیم، افزود: هر یک از این سوژه‌ها می‌توانند، محور یک جهش و حرکت فرهنگی باشند، همین تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت مقوله‌ای است که در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی می‌تواند، روشنگری کند.

تقوی تصریح کرد: مدیریت فرهنگی کشور از این سوژه‌ها استفاده کرد و چهارمین سال است که مردم را به محور این سوژه جمع می‌کند، شعر سروده می‌شود، سخنرانی می‌کنند و شخصیت‌های فرهنگی اجتماع می‌کنند، همین اجتماعات فرهنگ جامعه را می‌سازد، باید از مقولات پیش آمده در جامعه و سوژه‌های مهم تاریخی استفاده کرد و فرهنگ جامعه را رشد داد.

وی خاطر نشان کرد: عرصه فرهنگ و نهضت‌های فرهنگی همیشه بر مقوله‌های فرهنگی شکل می‌گیرد، موج‌های فرهنگی که یک ملت را تحت تأثیر قرار می‌دهد از همین نقطه کوچک آغاز می‌شود، مقوله‌ای مطرح می‌شود و به شکل یک موضوع فرهنگی در آن جامعه خودنمایی می‌کند و فکر و اندیشه‌ها را سامان می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هر مقوله و محوری را در این راستا نمی‌توان مطرح کرد، مدیریت فرهنگی یک جامعه می‌تواند با جامعه‌شناسی که از آن منطقه دارد، آن جامعه را با نشاط بر محور آن مقوله جمع کند، اگر نتوانیم این برنامه‌ها را سامان دهیم، آن جامعه نشاط خود را از دست می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه در هر یک از ماه مبارک رمضان و ماه محرم نشاطی در جامعه می‌بینیم، افزود: این نشاط‌ها برای جامعه لازم است، البته برخی نشاط را از طریق دیگری دنبال می‌کنند که مخرب است، ما مقوله‌های نشاط‌آور آن‌قدر در جامعه داریم که اگر آنها را سامان دهیم، نیاز نداریم، جلسات نشاط‌آور مخرب تشکیل دهیم.

وی بیان داشت: فکر و احساسات مردم باید رشد داده شود و اصحاب فرهنگ باید برای آن برنامه‌ریزی کنند، این مقوله تبعید مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت دلیلی برای تعلق مردم این منطقه است، همه ملت ایران مقام معظم رهبری را دوست دارند، اما برای برخی از مردم و شهرها چیز اضافه‌ای دارد که همان اضافه کارساز است و از اهمیت تعلق اضافه این یادمان راه‌اندازی شده است.

تقوی اظهار داشت: مقوله‌ها و مسائل فرهنگی این گونه هستند، دوران دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان و ... سرمایه‌های گران‌بهایی است برای کسانی که می‌خواهند این نسل را تربیت و ایثار را در جامعه تقویت کنند.

وی ضمن تشکر از کسانی که یادمان ولایت را راه‌اندازی کردند، ابراز داشت: شاید در جاهای دیگر از این برنامه الگوگیری شود، اما نقطه آغاز آن شما هستید، تعلق خاطر شما به خاطر تبعید مقام معظم رهبری یک سرمایه برای شما است و از آن استفاده کنید.

تقوی تصریح کرد: از این مقوله فرهنگی در همه عرصه‌ها می‌توانیم، استفاده و با همین مقوله‌ها جوانان خود را حفظ کنیم، این بیانگر ارزش برگزاری این یادمان است، کار بسیار ارزشمند است و این حرکت را بالنده‌تر و عمیق‌تر در طول سال می‌توانید، ادامه دهید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: روزهای خاص ایام‌الله است، روزی که در آن حادثه‌ای رخ داده و یک ملت را به نقطه اوج رسانده است، روزی هم که مقام معظم رهبری به اینجا آمدند و تبعید شدند، ایام‌الله است.

تقوی افزود: شما مردم جیرفت تاریخ 7 هزار ساله دارید، تاریخ هویت مردم است، شهدای جیرفت افتخار تاریخی این مردم هستند، سابقه ایمانی شما هویت شما است به آن بها دهید، نباید بگذاریم، فرهنگ از بین برود، تاریخ را باید نوشت، بگذاریم آیندگان بر این تاریخ تکیه کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری یکی از تاریخ‌سازان بزرگ است، امروز مقام معظم رهبری است که جنوب لبنان را هدایت می‌کنند و غزه را با هدایتشان سربلند کرده و سوریه را در مقابل تکفیری‌ها مقاوم کرده است.

تقوی تصریح کرد: رهبری‌های آیت‌الله خامنه‌ای ملت را در برابر زیاده‌روی‌های بیگانگان قرار داده است، ما امروز یک قدرت علمی در دنیا هستیم و سال به سال رشد بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم، رهبری ملت را به اینجا رسانده است.

وی ابراز داشت: این روزها در مصر هزاران نفر قتل عام می‌شوند، اکثر مسئولان این کشور از زمان حسنی‌مبارک هستند و انحصارطلبی کردند، مردم مصر دارای تمدنی قوی هستند، اما رهبر و ولی فقیه نداشتند که امروز این کشتارها در کشور آنها انجام می‌شود، ما در کشورمان مسائل بدتری از اوضاع امروز مصر داشتیم که با ولایت آنها را حل کردیم.

تقوی گفت: ولایت به ما هویت، شخصیت، استقلال و آزادی می‌دهد، طی این 35 سال بعد از انقلاب این را تجربه کردیم، ملت ما به مقام معظم رهبری لبیک گفتند و امروز سربلند هستند.

انتهای پیام/80002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول