اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه روایت سیره شهدا:

شهدا مدال‌آوران رشته ولایت‌مداری هستند

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدا مدل‌آوران رشته مقاومت، دیانت و ولایت‌مداری هستند.

شهدا مدال‌آوران رشته ولایت‌مداری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح یادمان شهدای این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره 408 شهید بندر انزلی و 8 هزار شهید گیلان اظهار داشت: شهدای رفقای خوبی هستند و جامعه را فراموش نکردند.

وی خواستار تدفین شهدای گمنام در محل یادمان شهدای بندر انزلی شد و خاطرنشان کرد: حرم شهدای گمنام دل‌های خسته را جلا می‌دهد.

ماندگاری با بیان اینکه شهدا دل‌های مردم را تطهیر می‌کنند، تصریح کرد: شهدا دل‌های غم گرفته را غبارروبی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه به سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون اشاره کرد و گفت: شهدا وصل به اهل بیت (ع) هستند و به مردم احسان می‌کنند.

وی با تاکید براینکه بندر انزلی در هیچ رشته ورزشی، علمی، صنعتی، فناوری و... 400 مدال‌آور ندارد، بیان داشت: شهدای بندر انزلی مدال‌آوران رشته مقاومت، دیانت و ولایت‌مداری هستند و اهل زمین و آسمان این قهرمانی را باور دارند.

ماندگاری 85 درصد شهدای بندر انزلی را از جوانان دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان 36 هزار نفر از شهدای دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه شهدای دفاع مقدس را تربیت‌شدگان مکتب امام (ره) خواند و اضافه کرد: جوانان امروز جامعه عقب‌تر از جوانان ابتدای انقلاب نیستند.

وی شهدا را ستارگان آسمان توصیف کرد و یادآور شد: با ستاره شهدا می‌توان مسیر را پیدا کرد.

ماندگاری با بیان اینکه شهدا اسوه‌های مقاومت و ایثار هستند، تاکید کرد: شهدا با فدا کردن جان خود زیباترین گران‌فروشی را نزد خداوند انجام دادند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا باور جوانان را نخستین اقدام امام (ره) عنوان کرد و یادآور شد: رمز موفقیت امام (ره) توجه به دل جوانان بود.

این مسئول، گذشت و ایثار جوانان در حرکت‌های دینی را بیشتر از دیگران دانست و عنوان کرد: امام (ره) مسئولیت حفاظت از انقلاب اسلامی را توسط بسیج به جوانان سپرده بود.

وی جوانان جامعه را متدین خواند و یادآور شد: آمار بالای حضور جوانان در اعتکاف، هیئت‌های مذهبی، بسیج، کاروان راهیان نور و... نشان دهنده دینداری این قشر از جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جوانان امام امت را باور دارند، بیان کرد: تمام افراد جامعه باید امت باشند زیرا دشمنان از صدر اسلام تاکنون به دنبال تفرقه بین مسلمان بوده‌اند.

ماندگاری جوانان را قهرمان ولایت‌محوری توصیف کرد و گفت: قهرمان‌پروری جوانان با پیروی از ولایت فقیه تحقق پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه امام (ره) تمام انرژی جامعه را در یک نقطه جمع کرده بود، ادامه داد: امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی انفجار نور را پدید آورد.

وی شهدای انقلاب اسلامی را قهرمانان لبنان، فلسطین و جهان اسلام خواند و افزود: حلال و حرام خدا باید در چارچوب تقوا در جامعه رعایت شود.

ماندگاری با بیان اینکه در جنگ فرهنگی، نرم، سخت، اقتصادی و سیاسی با دشمن هستیم، یادآور شد: به حدود الهی در جنگ نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و حلال و حرام خداوند در جامعه باید رعایت شود.

استاد حوزه و دانشگاه خیر رساندن به دیگران را از دیگر الگوی تربیتی شهدا عنوان کرد و اذعان داشت: افراد جامعه باید اهل نیکوکاری باشند و این امر باید از خانواده ترویج پیدا کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا بر باور کردن مردم تاکید کرد و گفت: امامت، دین، حدود الهی و خیر رساندن به دیگران با باور کردن مردم محقق می‌شود و در غیر این صورت انرژی جامعه به طرف معصیت خداوند گرایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/84001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول