اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد تاریخ اسلام:

انقلابیون اعراب بدون درک ولایت جیره‌خوار آمریکا هستند

استاد تاریخ اسلام گفت: انقلابیون اعراب بدون ولایت فقیه و درک جامعه‌ای برپایه ولایت باز هم جیره‌خوار آمریکا و استعمارگران هستند.

انقلابیون اعراب بدون درک ولایت جیره‌خوار آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین رجبی‌دوانی ظهر امروز با حضور در نخستین همایش طرح ولایت استانی دانشجویان قزوین و زنجان‌ حول محور ولایت فقیه طرح ولایت دانشجویی در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) اظهار داشت: مبحث ولایت در دین اسلام نگاه همه جانبه را به رهبری جامعه اسلامی می‌رساند که در جمهوری اسلامی ایران این مهم‌ترین اصل است.

وی با اشاره به حدیث امام کاظم (ع) بیان کرد: خداوند اسلام را بر پنج پایه اساسی نماز، زکات، حج، جهاد و ولایت استوار کرده است که در چهار رکن نخست تخفیف قائل شده جز در اعتقاد به ولایت که از همه ارکان واجب‌تر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران تصریح کرد: جایگاه ولایت تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت است و بعد از مرگ پیامبر (ص) خداوند با برگزیدن ولی، انسان‌ها را به حال خود رها نکرده و با پیروی از ولایت است که اعتقاد به ولایت ایجاد می‌شود.

رجبی‌دوانی اضافه کرد: اگر در جامعه تشیع اعتقاد و درک به ولایت نداشته باشیم نماز و روزه‌ها و حتی انفاق در راه خدا حرام است.

این استاد تاریخ اسلام ادامه داد: دشمنان با استناد به آیه که دست خدا بالای همه دست‌هاست با تحریف در معانی و درک نکردن مفهوم آیه به جرأت به تفسیر نادرست می‌پردازند و اینکه خدا در جهان دیگر مشاهده می‌شود و همه این انحرافات ناشی از نداشتن اعتقاد به ولایت و رهبری در جامعه است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه اصحاب پیامبر به رسالت ایشان معرفت داشتند ولی به ولایت رسول خدا معتقد نبودند، عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای هستید که از وجود امامان معصوم (ع) محروم هستید از جانشین‌های آنان برای راهنمایی و هدایت استفاده کنید تا اسیر انحرافات و گمراهی موجود در جامعه نشوید.

رجبی‌دوانی با اشاره به غدیر‌خم تأکید کرد: در روز غدیر خم 120 هزار نفر در محل غدیر خم حاضر بودند که پیامبر (ص) ولایت امیرالمومنین (ع) را اعلام کرد و از همه بیعت گرفتند تا ولایت امام علی (ع) را به غایبان برسانند.

وی ادامه داد: ولی در روز موعود برای تجدید پیمان با امام علی (ع) 12 نفر حضور یافتند که همه این اتفاقات به دلیل عدم اعتقاد و نداشتن درکی درست به ولایت ناشی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران گفت: ولایت در جامعه اسلامی واژه‌ای معمولی نیست و فراتر از عنوان‌های دیگر است که باید بیشتر در آن تأمل کرد.

رجبی دوانی افزود: در جوامع اعراب امروزی نظاره‌گر هستید به دلیل نداشتن ولایت در جامعه مسلمان برادر مسلمان خود را می‌سوزاند.

وی بیان کرد: وقتی حجت خدا در مقام ولایت در بین مردم وجود دارد؛ کس دیگری حق حکومت ندارد و حکومت وی باطل و جر نامیده می‌شود حتی اگر حکومت بر پایه عدل باشد.

استاد تاریخ اسلام با بیان اینکه در دوران غیبت ولایت بر عهده کیست و مردم از چه کسی باید تبعیت کنند، خاطرنشان کرد: در دوره غیبت امام زمان (عج) هر پرچمی که برای حکومت بلند شود پرچم جر است.

رجبی‌دوانی اضافه کرد: مردم وظیفه دارند از نایب امام زمان (عج) تبعیت کنند و نائبان عام امام زمان (عج) حجت بر علم خدا دارند و همه شرایط امام را داشته جز عصمت که در شأن امامان است.

وی یادآور شد: سه حکومت در دوران غیبت، تشیع را برای نخستین‌بار پایه‌گذاری کردند، دولت آل‌بویه در دوران غیبت صغری که برای نخستین بار شهادت بر ولایت امام علی (ع) در اذان‌ها گفته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران توضیح داد: سربداران در خراسان که حکومت را از آن عالمان شیعه می‌دانستند و دولت صفویه که جایگاه تشیع را بسیار محکم و ارزشمند کرد و نخستین پایگاه تشیع را در ایران به وجود آورد.

رجبی‌دوانی تأکید کرد: ولی هر سه دوره حکومت، حکومت جر بودند؛ زیرا حاکمان و مردم اعتقادی به ولایت نداشتند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: در فروردین سال 58 ولایت در عالم اسلام جایگاه پیدا کرد و برای نخستین‌بار نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه تشکیل شد و تا امروز به لطف خداوند پا برجاست.

استاد تاریخ اسلام با اشاره به انقلاب‌های اخیر اعراب گفت: اینکه همه اعراب انقلاب کردند تا از استعمار و استکبار جهانی و دست نشانده‌های آن رهایی یابند، اتفاق خوبی است ولی بدون ولایت فقیه و درک جامعه‌ای برپایه ولایت باز هم جیره‌خوار آمریکا و استعمارگران می‌شوند.

رجبی‌دوانی خاطرنشان کرد: برای نگهداری ولایت کشورمان و ارزش‌های جامعه اسلامی و پایمال نشدن خون شهیدان باید یک تلاش همگانی صورت گیرد.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول