اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری:

بانک اطلاعاتی مساجد چهارمحال و بختیاری ایجاد می‎‏شود

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه آمار مشخصی از مساجد استان در دست نیست باید تلاش شود تا در آینده نزدیک بانک اطلاعاتی مساجد استان تشکیل و راه‌اندازی شود.

بانک اطلاعاتی مساجد چهارمحال و بختیاری ایجاد می‎‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا ملک‌محمدی پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، اظهار کرد: بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی ٢١ آگوست مصادف با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی افزود: برهمین اساس برنامه‌های ویژه و گسترده‌ای در سراسر کشور از تاریخ 30 مرداد ماه تا پنج شهریورماه به نام هفته تکریم و تجلیل مساجد در کشور و به ویژه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود.

ملک‌محمدی توجه کردن به نقش محوری مساجد در جهان اسلام را از مهم‌ترین اهداف اصلی برنامه‌های گرامیداشت هفته مساجد دانست و گفت: توجه بیشتر مسلمانان جهان به نقش مساجد، ایجاد اتحاد و وحدت بیشتر بین مسلمانان جهان، جلوگیری از هجمه دشمنان اسلام به این سنگر الهی و خانه خدا از دیگر این اهداف به شمار می‏رود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سر و سامان دادن به مساجد و آزاد شدن مسجد الاقصی از زیر چکمه صهیونیست‌ها و یهودیان از دیگر اهداف برگزاری هفته مساجد است.

وی از راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی برای مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آمار مشخصی از مساجد استان در دست نیست باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا در آینده نزدیک یک بانک اطلاعاتی مساجد در استان تشکیل و راه‌اندازی کنیم.

*50 روستای چهارمحال و بختیاری مسجد ندارد

ملک محمدی مساجد را اصلی ترین پایگاه دین و معنویت دانست و خاطرنشان کرد: مومنین بهترین کسانی هستند که می‌توانند بر انسان‌ها تأثیر مثبت بگذارند.

وی با بیان اینکه امروزه مساجد فراموش شده‌اند، خاطرنشان کرد: زمانی که وارد مساجد می‎شویم شاهد حضور افراد سالمند در مساجد هستیم اما از نوجوانان و جوانان خبری نیست، برهمین اساس لازم است تا برنامه‌ریزی جامعی برای فراهم سازی بستر حضور پرشور جوانا در مساجد در دستور کار قرار بگیرد.

علی محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 50 روستای استان فاقد مسجد است، گفت: در روز جهانی مساجد همایشی تحت عنوان همایش دست اندرکاران مساجد استان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/68008/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول