اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه املش:

مساجد املش کمبود روحانی دارد

امام جمعه املش کمبود روحانی در این شهرستان را از مشکلات دانست و گفت: خواسته مردم املش جبران کمبود روحانی در مساجد این شهرستان است.

مساجد املش کمبود روحانی دارد

حجت‌الاسلام تقی روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با اشاره به فرا رسیدن 31 مرداد روز جهانی تکریم از مساجد، اظهار کرد: ریشه روز جهانی مسجد به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیسم و کشتار مردم در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان است.

وی با اشاره به اینکه در ایران مساجد زیادی وجود دارد، افزود: با توجه به فرمایش‌های امام راحل، مساجد سنگر واقعی محسوب می‌شوند.

امام جمعه املش، با اشاره به اینکه مساجد صدر اسلام تنها برای عبادت کردن نبودند، تصریح کرد: در صدر اسلام مساجد به عنوان محل عبادت، عروسی، قضاوت و اتاق جنگ استفاده می‌شد.

وی مسجد را محور حاکمیت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، مسجد را برای نماز جماعت و محل ترحیم می‌شناسیم.

روحانی ادامه داد: در این سال‌ها گام‌های خوبی برای ساماندهی مساجد برداشته شده است که قطعاً کافی نیست.

وی از دست‌اندرکاران ساماندهی مساجد خواست تا با وحدت و همدلی، مشکل استفاده کردن مقطعی مساجد را برطرف کنند تا همواره مساجد به روی مردم گشوده شود که البته نقش حوزه علمیه در این زمینه بسیار موثر است.

امام جمعه املش، قشر روحانیت را در مقایسه با دیگر اقشار مردم از نظر جمعیتی کمتر ذکر کرد و گفت: شهرستان املش با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر و دارا بودن 25 طلبه، با کمبود روحانی مواجه است.

وی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواست تا مساجد را دریابند و با حضور در مساجد موانع را برطرف کنند و برای آبادانی مساجد تلاش کنند.

روحانی با تصریح بر اینکه مساجد نباید تنها در ماه محرم و رمضان باز باشند، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید باید طلبه‌ها را تشویق کنند.

وی افزایش تعداد روحانی در مساجد را از خواسته‌های مردم املش ذکر کرد و یادآور شد: درب مساجد زیادی به خاطر نداشتن روحانی بسته است که البته کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست.

این مسئول تعداد روحانی در طرح هجرت املش را دو تا سه نفر عنوان کرد و متذکر شد: نیازمندی‌های فرهنگی شهرستان املش با این تعداد برطرف نمی‌شود و حداقل باید 20 تا 30 روحانی در طرح هجرت مستقر شود.

وی به شناخت اسلام و باورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: روحانیون مساجد نباید دلشان را به چند جوان خوش کنند بلکه با شیوه پیامبر (ص) جوانانی که علم و آگاهی آنها ضعیف است را مجذوب کرده و زمینه حضورشان را در مساجد فراهم کنند تا به همان نسبت شاهد حرکت اصلاحی در جامعه باشیم و بسیاری از ناهنجاری‌های به حداقل برسد.

روحانی، تعداد مساجد در سطح شهرستان املش را حدود 9 مسجد ذکر کرد و متذکر شد: در سطح شهرستان 34 کانون فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت می‌کنند و با میانگین 20 تا 40 عضو ثابت، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند را جذب کرده است.

وی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب منحصر به اسلام نیست و عفاف بالاتر از حجاب است.

امام جمعه املش، موضوع عفاف را یک بحث درونی خواند که باور را ایجاد می‌کند و حجاب یک بحث ظاهری است که باید برای افراد جامعه تشریح و تبیین شود تا در جامعه نهادینه شود.

وی حجاب را ویژه بانوان یا جوانان ندانست و تصریح کرد: همه افراد جامعه باید دارای عفاف و حجاب باشند که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی توسط کارشناسان دینی و نهادینه شدن در جامعه است.

به گفته روحانی، با ارشاد و برخورد جدی می‌توان جلوی این افرادی که قصد ضربه زدن به مسئله حجاب و عفاف را دارند گرفته شود تا جامعه از آلودگی حفظ شود.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول