اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است

امام جمعه بیجار با بیان اینکه مساجد محل تربیت صحیح جوانان است، گفت: شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی و در پرورش دینی و تربیتی افراد نقش بسزایی دارد.

شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح زینبیه مسجد حضرت فاطمه (س) با بیان اینکه مسجد مظهر تمدن اسلامی است، اظهار کرد: مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه شکل گرفت.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه مسجد پایگاه فکری، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است افزود: نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محل تربیت صحیح اشخاص باشد افزود: فضای مسجد، فضای تربیتی جوانان و آثار معنوی مساجد بر روی اشخاص محسوس  است و باید در حفظ مساجد و گسترش آن کوشا باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه مسجد سنگری اسلامی است گفت: حیات طیبه اسلام وابسته به حفظ و گسترش مساجد است.

وی با بیان اینکه کارگزاران و خادمان مکتبی نظام پرورش یافتگان مکتب مساجد و علما هستند گفت: مساجد پناهگاه ما و مکانی برای حفظ و پرورش دین اسلام است.

خطیب جمعه بیجار ضمن تشکر از زحمات مسئولین و خیرین اذعان کرد: هر چه بتوانیم ابنیه مذهبی را در شهرستان بیجار تقویت کنیم قطعا بستری برای تقویت دین خواهد شد.

وی افزود: امید است مسئولین ادارات با همراهی و مدیریت فرماندار و نماینده این شهرستان که به حق دلسوزان در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنند شاهد تسریع در پیشرفت ساخت این مسجد و اماکن مذهبی دیگر در بعد بازسازی باشیم.

وی با بیان اینکه حضور در مساجد موجب آبادانی مساجد خواهد شد گفت: باید اثبات کنیم در ساخت عمران و آبادانی مساجد چه در بعد سخت افزاری و چه حضور در مساجد که به منزله عمران و آبادی مساجد است کوشا هستیم.

خطیب جمعه بیجار اضافه کرد: هر چقدر مساجد از نظر سخت‌افزاری و ساختاری با شکوه شود اما خالی از مردم باشد این مسجد آباد نیست و خوشبختانه مساجد شهرستان بیجار همواره شاهد حضور مردم دیندار و ولایت‌مدار بیجاری است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مساجد تجلی‌گاه وحدت هستند، متذکر شد: مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه و نمادی از وحدت اسلام ناب محمدی(ص) است.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول