اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان خبر داد.

افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان در خصوص برنامه‎های روز جهانی مسجد در استان گلستان اظهار داشت: به علما و روحانیون اعلام شده برنامه‎های روز جهانی مسجد در تمامی مسجد استان برگزار و در این روز برنامه‎هایی همچون مسابقه، مشاوره دینی و برنامه‎های متنوع دیگر اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراسم متمرکزی نیز به عنوان کارگاه آموزشی پرتال مساجد استان در امامزاده عبدالله گرگان برگزار خواهد شد و از تمامی مساجد برای حضور در این برنامه دعوت شده است.

افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان

ولی‎نژاد ابراز داشت: پرتال مساجد استان نیز در روز جهانی مسجد افتتاح و به بهره‎برداری می‎رسد و سیاست‎های مخصوصی را برای ساماندهی مساجد استان برنامه‌ریزی کرده‎ایم که در این روز اجرای آنها کلید خواهد خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 120 مسجد در سطح استان وجود دارد، ابراز داشت: در حوزه اهل سنت بخش زیادی از مساجد دارای امام جماعت هستند و در بحث تشیع نیز بیش از 300 مسجد دارای روحانی هستند که 180 مورد آن مربوط به روستاها می‎شود.

وی با اشاره به برنامه‎های آموزشی امام جماعات مساجد استان تصریح کرد: به منظور به‌روزرسانی و آگاهی‌بخشی بهتر و موثرتر در حوزه مساجد آموزش ائمه جماعات در طول سال به صورت مدون برگزار می‎شود.

ولی‌نژاد افزود: همچنین نشست‎های مشورتی و اجرای برنامه به مناسبت‎های مختلف مذهبی و ملی از دیگر برنامه‎های است که در مساجد برگزار می‎شود.

در هر شهرستان یک مسجد نمونه برگزیده می‎شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: براساس این اولویت‎ها در هر سال تعدادی از مساجد استان را به عنوان مساجد محوری یا نمونه انتخاب می‎کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مسجدمحوری حدود سه سال است که در استان گلستان در دست اجرا قراردارد، گفت: در هر شهرستان مساجدی را که دارای فعالیت‎های برجسته هستند به عنوان مسجد محوری معرفی و برنامه‎های مختلفی در راستای ارتقاء آنها در نظر گرفته می‎شود.

ولی‎نژاد در پایان ابراز داشت: برای جذب جوانان در محافلی چون مسجد، حسینه‎ها، هئیت‎های مذهبی اقدامات موثری را انجام داده‎ایم که یکی از آنها بحث مسجدمحوری بوده است.

انتهای پیام/83004/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول