اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

مساجد رشت باید پاسخگوی نیاز نمازگزاران باشد

امام جمعه موقت رشت بر نشر معارف دینی در مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد رشت باید پاسخگوی نیاز نمازگزاران باشد.

مساجد رشت باید پاسخگوی نیاز نمازگزاران باشد

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: اعتقاد داریم مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، دینی و اسلامی است و نیازهای مردم را در این زمینه برطرف می‌کند.

وی بر مسجد تراز اسلام و انقلاب تاکید کرد و افزود: مسجد باید دارای بنای محکم و زیبا باشد تا افراد با خواندن نماز در این مکان معنوی احساس آرامش داشته باشند.

شفیعی‌زاده حضور روحانیون عالم، شایسته و توانمند را سبب رونق مساجد خواند و تصریح کرد: امام جماعت طبیب معنوی مردم است.

امام جمعه موقت رشت خواستار توجه هیئت امنای مساجد به نیاز مردم شد و بیان کرد: مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست و نشر معارف دینی باید در این مکان انجام شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مساجد باید بتوانند دل‌های جوانان را به طرف مساجد جذب کنند، یادآور شد: هیئت امنای مساجد مانع ورود جوانان و نوجوانان به این مکان معنوی نشوند.

شفیعی‌زاده به پخش اذان با صدای دلنشین در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد نباید وسیله زحمت و آزار مجاوران باشد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر عمران و آبادانی مساجد توسط مردم، اظهار کرد: در بعضی از مناطق رشت مساجد پاسخگوی نیاز نمازگزاران نیست و باید به این امر توجه ویژه شود.

وی فعالیت‌های فرهنگی را از ویژگی مساجد توصیف کرد و یادآور شد: کانون‌های فرهنگی در بیشتر مساجد شهرها و روستاهای گیلان راه‌اندازی شده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در کانون آیت‌الله احسانبخش در مصلای امام خمینی (ره) رشت، بیان کرد: امسال بیش از یک‌هزار نفر از نوجوانان و جوانان در کانون مذکور ثبت‌نام کردند.

امام جمعه موقت رشت بر اجرای برنامه‌های تخصصی فرهنگی در کانون‌های مساجد تاکید کرد و گفت: کلاس‌های قرآن و احکام در کانون فرهنگی مصلای رشت در تابستان سال جاری دایر است.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول