اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مبلغان مساجد همواره اطلاعات خود را به‌روز کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مبلغان و متولیان فرهنگی مساجد باید همواره در زمینه مسائل مختلف اطلاعات خود را به‌روز کنند، اضافه کرد: آنها باید اقتضائات روز را در نظر بگیرند.

مبلغان مساجد همواره اطلاعات خود را به‌روز کنند

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن بزرگداشت روز جهانی مسجد اظهار داشت: خداوند خالق انسان است و نیاز و طبیعت مخلوق خود را می‌داند.

وی با اشاره به اینکه خداوند پس از خلقت انسان راه‌های سعادت را در پیش روی وی قرار داده است، تصریح کرد: عمده‌ترین راه‌های سعادت مادی و معنوی نیز در اندیشه‌ و تفکر انسان قرار داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ساختن و آباد کردن اندیشه انسان مستلزم یک سری اصول و ارزش‌ها است، اضافه کرد: این اصول که در اجرا به کارهای فرهنگی تبدیل می‌شود مستلزم فضایی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه انسان به این حقیقت پی برده است که برای رسیدن به هدف بزرگ خود یعنی سعادت مادی و معنوی باید به اصول‌های تعریف شده پایبند باشد، خاطرنشان کرد: خداوند نیز نسبت به اجرای برخی از اصول تاثیرگذار و مهم تاکید فراوان داشته است.

دشتکی با بیان اینکه خداوند در زمینه تربیت از مساجد یاد کرده است، یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز مسجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فضای مسجد باید همچون گذرگاه‌هایی باشد که برای برنامه‌های خانواده و جامعه تعریف می‌شود، افزود: به صورت طبیعی نیز برنامه‌های مساجد متناسب با فطرت و طبیعت انسان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های تعریف و اجرا شده در مساجد می‌تواند سعادت مادی و معنوی انسان را در پی داشته باشد، ادامه داد: سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز باید متناسب با جایگاه رفیع مسجد صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاید مسجد خالی تاثیری بر افراد جامعه نداشته باشد، اذعان داشت: باید محتوای برنامه‌های مساجد به‌روز باشد و برنامه‌ها متناسب با شان و ذائقه مخاطبین اجرا شود.

دشتکی با بیان اینکه مبلغان و متولیان فرهنگی مساجد باید همواره در زمینه مسائل مختلف اطلاعات خود را به‌روز کنند، اضافه کرد: آنها باید اقتضائات روز را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه به‌روز شدن برنامه‌ها و متولیان امور فرهنگی نیاز به حمایت‌های حاکمیت، مردم و سایر مسئولان دارد، تصریح کرد: مسجد باید یکی از اولویت‌های امور فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول