اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود

آماده‌سازی کشت سیب‌زمینی طرح استمرار در جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: عملیات آماده‌سازی بستر کشت سیب‌زمینی و پیاز طرح استمرار در این شهرستان از ابتدای شهریور ماه آغاز می‌شود.

آماده‌سازی کشت سیب‌زمینی طرح استمرار  در جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با آغاز شهریورماه فعالیت کشاورزان برای آماده‌سازی بستر کشت طرح استمرار سیب‌زمینی و پیاز در این شهرستان آغاز و تا اواسط مهرماه کشت مربوط پایان می‌یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی شهرستان جیرفت در فصل زمستان این شهرستان از محدود مناطقی است که کشاورزان می‌توانند در فصل زمستان محصولات پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی خارج از فصل خود را به بازارهای کشور عرضه کنند.

سیفی عنوان کرد: جهاد کشاورزی نیز به منظور رعایت سطوح کشت ابلاغی از سوی وزارتخانه اقدامات لازم را برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان در ارتباط با همکاری به منظور جلوگیری از کشت بی‌رویه و ممانعت از اتلاف سرمایه و انرژی کشاورزان و ... به عمل آورده است.

وی بیان داشت: در سال جاری نیز از اکنون که آغاز زمان آماده‌سازی بستر کاشت است به تمام کشاورزان جیرفتی توصیه می‌شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مشاوره با کارشناسان مربوطه از کشت بی‌رویه محصولات خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خاطر نشان کرد: کشاورزان با رعایت سیاست الگوی کشت و برنامه ابلاغی در حفظ و ارتقای سرمایه، انرژی، وقت خود و ... کمک کنند تا شاهد تولید محصولات مرغوب و بازارپسند جیرفت در تمام بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

انتهای پیام/2655/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول