اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد

700 هزار هکتار از اراضی همدان زیر کشت محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بیش از 700 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است که 270 هزار هکتار به صورت آبی و بقیه دیم کشت می‌شوند.

700 هزار هکتار از اراضی همدان زیر کشت محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی پیش از ظهر امروز در چهاردهمین گردهمایی کانون‌های سنگرسازان بی‌سنگر سراسر کشور با بیان اینکه اگر جهاد سازندگی نیز مانند سپاه و بسیج به عنوان نهاد باقی می‌ماند به نظام کمک بیشتری می‌شد اظهار داشت: ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی بر اساس یک سری از مقتضیات انجام شد.

وی ادامه داد: استان همدان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و همدان رتبه نهم تولیدات کشاورزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تولید غذای سالم و کافی را بر عهده دارد تصریح کرد: تأمین امنیت غذایی، امنیت ملی را تأمین و هر کشوری که وابستگی غذایی داشته باشد وابستگی سیاسی و نظامی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بیش از 700 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است که 270 هزار هکتار به صورت آبی و بقیه دیم کشت می‌شوند.  

رنجبرضرابی با بیان اینکه همدان بعد از استان اردبیل بیشترین کاربری از زمین کشاورزی را دارد ابراز داشت: تعداد 104 هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که این رقم معادل 30 درصد اشتغال استان و 28 درصد ارزش افزوده استان از بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت: استان همدان در کل 4.5 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: استان همدان رتبه 6 تولیدات زراعی، رتبه 9 تولیدات دام و طیور و رتبه سیزدهم تولیدات باغی را به خود اختصاص داده و در افزایش تولیدات کشاورزی تلاش‌های وافری انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از روزی که مسئولیت جهاد کشاورزی را پذیرفتم در راستای ایجاد فرهنگ جهادی تلاش بسیاری شده است خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از مدیریت جهادی و استفاده از نیروهای ارزشی محیط متعالی را در سازمان جهاد کشاورزی ایجاد کردیم.

رنجبرضرابی افزود: مدیریت جهادی و ایجاد محیط متعالی در سازمان، اعتماد و افتخار به فعالیت‌های جهاد را فراهم و کارکنان از همکاری با هم لذت می‌برند.

وی گفت: کارکنان جهاد کشاورزی دارای ویژگی‌های ایثارگری، مردمی بودن، انعطاف‌پذیری، دینمداری و ولایتمداری هستند و از این طریق با حفظ گذشته‌های خود آنها را به نسل آینده منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/89019/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول