اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

توسعه بیمه کشاورزی، در گرو تعامل بهره‌برداران و صندوق بیمه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه بیمه محصولات کشاورزی، در گرو تعامل بیشتر بهره‌برداران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان است.

توسعه بیمه کشاورزی، در گرو تعامل بهره‌برداران و صندوق بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزى به عنوان یکى از ابزارهاى حمایتى مناسب در هنگام بروز حوادث قهرى و طبیعى مورد تاکید جدى مسئولان است، اظهار کرد: این سیاست حمایتی در سیستم‌های مختلف کشاورزى و دامدارى اکثر کشورهاى در حال توسعه و توسعه یافته جهان اعمال مى‌شود.

وی افزود: فعالیت در بخش کشاورزى به علت اتکاء زیاد به روى طبیعت، همواره فعالیتى پرخطر و متداوم با ریسک بالا محسوب می‌شود و در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در امر تولید در زیربخش‌های کشاورزی، توسعه تعامل بین بهره‌برداران و صندوق بیمه کشاورزی، روند رشد بیمه را از سرعت قابل توجهی برخوردار می‌سازد.

محمدیان اضافه کرد: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که با مشارکت تولیدکنندگان و دولت، خسارات وارده به هر یک از اعضای جامعه بیمه‌گذار آن محصول، پوشش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مجموعه افرادی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای مقابله با خطرات زیادی که به صورت غیرمترقبه و ناگهانی حادث و ممکن است موجب نابودی و صدمه به محصولات آنان شود، نیاز به حمایت داشته و این ضرورت بیش از هر کس، برای کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی مشخص است، ولی ترویج بیمه محصولات یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی بهره‌برداران است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

محمدیان افزود: تولید‌کنندگان زیربخش‌های کشاورزی، همواره با خسارات ناشی از حوادث قهری و بلایای طبیعی مواجه و زندگی اقتصادی آنها در معرض خطرات جدی قرار دارد، این امر موجب می‌شود کشاورزان و دامداران همواره نگران بازپرداخت هزینه‌های مختلف تولید معاش خود باشند که پرداخت به موقع غرامت ناشی از خسارات وارده به بهره‌برداران در کنار توسعه ترویج فرهنگ بیمه، ضریب نفوذ آن در بین اقشار روستایی و عشایری را سرعت و بهبود بخشیده و راه را برای تحقق اهداف تعریفی در بخش کشاورزی هموارتر می‌سازد.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول