اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

تکیه‌گاه اصلی تحقق حماسه اقتصادی توسعه بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه تکیه‌گاه اصلی تحقق حماسه اقتصادی توسعه بخش کشاورزی است، گفت: امروز همه به این باور رسیده‌اند که تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید است.

تکیه‌گاه اصلی تحقق حماسه اقتصادی توسعه بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مظفری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس بانک کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: نامگذاری‌ سال‌های اخیر به عناوینی چون تولید و اقتصاد و کار توسط مقام معظم رهبری نشان از این مهم دارد و باید این باور در سال حماسه اقتصادی تحقق یابد.

وی، تکیه‌گاه اصلی تحقق حماسه اقتصادی را توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: بانک کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و ارکان توسعه حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سهم سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی از مجموع سرمایه‌گذاری‌ها کافی نیست و باید این سهم افزوده شود تا بسیاری از مشکلات رفع گردد.

مظفری با بیان اینکه کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش و افزایش حجم سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و عنوان کرد: اجرای طرح توسعه کشاورزی در سال 90 پلی برای پی بردن به توان بخش کشاورزی بود و نشان داد که اگر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد، تحول خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در استان طی پنج ماه از سه هزار و 700 مورد پرونده سه هزار و 600 پرونده پایش و مراحل انعقاد قرارداد آن انجام و تا سقف 102 میلیارد ریال تسهیلات اختصاصی پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: بانک کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه نقش مؤثری دارد و اگر این نقطه حمایتی تقویت شود و سهم سرمایه‌گذاری برای سرمایه ثابت و نقدینگی در گردش افزایش یابد، تولید نیز افزایش می‌یابد.

مدیر جدید بانک کشاورزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه بانک کشاورزی از لحاظ وظیفه تامین کننده منابع مالی در بخش کشاورزی است، گفت: بخش کشاورزی یکی از ارکان مهم استقلال کشور محسوب می‌شود و حمایت از کشاورزان و افزایش سرمایه گذاری کیفی، همکاری و هماهنگی درون و برون سازمانی برای ارتقای این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد.

علی دشت‌بیاضی اظهار داشت: استان مرکزی دارای ویژگی‌های بارز و شاخصی از لحاظ موقعیت جغرافیایی و صنعت می‌باشد و به دلیل وجود تنوع آب و هوایی در این استان محصولات تولیدی نیز دارای تنوع است.

وی تصریح کرد: برخی محصولات استان اعم از تولیدات گلخانه‌ای، انار ساوه ، پسته زرندیه، انگور و حبوبات سرآمد و شاخص است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بستر مناسبی در زمینه توسعه دارد، ابراز داشت: از 4 هزار و 500 فرد فرهیخته که در کشور مشخص و شناسنامه‌دار شده‌اند یک هزار و 100 نفر از استان مرکزی بوده‌اند که این خود موید پیشینه فرهنگی این استان است.

در این مراسم علی دشت بیاضی به عنوان رئیس جدید امور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی منصوب شد و از زحمات محسن صفدری رئیس سابق این بانک با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول