اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزاده سرافراز اسلام در گفت‌وگو با فارس:

ایمان به خدا، تمسک به اهل بیت و رهبری امام رمز ایستادگی آزادگان بود

آزاده سرافراز شهر آبادان گفت: ایمان به خدا، تمسک به ائمه اطهار و رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) باعث شد تا رزمندگان در تمام سختی‌های اسارت را به جان خریده و با تحمل مشقات راه سخت آزادگی را برگزینند.

ایمان به خدا، تمسک به اهل بیت و رهبری امام رمز ایستادگی آزادگان بود

مسعود کمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، ضمن تبریک به مناسبت سالروز نخستین ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: رزمندگان در آن روزها انتظار هر چیزی را می‌کشیدند غیر از اسارت که باب میل ما نبود.

وی ادامه داد: بالطبع شهادت بسیار شیرین‌تر و قابل انتظار‌تر بود تا اسارت، اما پس از اسارت متوجه شدیم که ثواب اسارت نیز کمتر از شهادت نیست.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به اینکه انتظار اسارت را نمی‌کشیدیم، باور اینکه روزی به میهن اسلامی خود بازگردیم نیز برای ما بسیار سخت و دور از دسترس بود، چرا که ارتش بعث به گونه‌ای با ما رفتار می‌کرد که گاه از بازگشت به خانه ناامید می‌شدیم در عین حال سرنوشت جنگ معلوم نبود و مشخص نبود که این جنگ چه وقت به پایان خواهد رسید.

کمایی در سخنان تأمل برانگیزی افزود: این بلاتکلیفی‌ها و شکنجه‌هایی که در عین حال با عذاب روحی و کمبود امکانات غذایی و بهداشتی همراه بود برخی از اسرا را با مشکلات جدی روحی مواجه کرد و برخی نیز بر اثر بیماری و شکنجه در قربت مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: باورهایی در قلوب رزمندگان راه پیدا کرده بود که خود نقطه قوتی بود تا سختی‌های بی‌اندازه دوران اسارت را تحمل کرده و روزهای مصیبت‌بار در بند را گاه غیر محسوس کند.

آزاده سرافراز اسلام عنوان کرد: ایمان به خدا، تمسک به ائمه اطهار و رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) باعث شد تا رزمندگان در بند تمام سختی‌های اسارت را به جان خریده و با تحمل مشقات راه سخت آزادگی را برگزینند.

کمایی از نحوه اسارت خود به خبرنگار فارس گفت: در سال 61 و در عملیات والفجر مقدماتی بود که پس از مجروحیت حدود یک روز در مکانی نامعلوم بر جای افتاده بودم که روز دوم به دست ارتش بعثی اسیر شدم، در ابتدا مورد اذیت و آزار سربازان عراقی قرار می‌گرفتم اما به تدریج چند سرباز شیعه مرا کمک کردند و برخورد به مراتب بهتری با من داشتند و با علم به اینکه من مجروح هستم در راه رفتن یاری‌ام کردند.

وی در جملاتی شیوا، مرحوم ابوترابی را رهبر آزادگان در بند رژیم بعث خواند و ابراز داشت: مرحوم ابوترابی در واقع رهبر اسرای ایرانی بود و با جملات و حرکت خود گاه رزمندگان در بند را از خود بی خود می‌کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص چگونگی شهرت مرحوم ابوترابی در اردوگاه‌ها یادآور شد: مرحوم ابوترابی به وسیله اسرایی که به اردوگاهی دیگر انتقال پیدا می‌کردند و یا به وسیله بازرسان صلیب سرخ نامه و پیام‌هایی را به سایر اسیران ایرانی می‌رساند هر کدام برای ما درسی از درس‌های استقامت و پایداری به شمار می‌رفت.

کمایی در پایان خاطر نشان کرد: سرانجام آن روزهای سخت و تأثر برانگیز پایان یافت و دوستان زیادی بر اثر شکنجه‌ها به شهادت رسیدند و ما نیز لحظه‌ای از این روزها نمی‌توانیم لحظه ای از آن دوران را به فراموشی بسپاریم و باید تفکر کرد که رهبری پیامبر گونه امام راحل تمام امید ما برای رها شدن از بند از آن ملعون کافر بود، امیدوارم قلب‌های رنجور آزادگان امروز و مردان دربند اسارت دیروز به نحوی شایسته پاس داشته شود.

انتهای پیام/72013/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول