اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

آزادگان سفیران انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: آزادگان در اوج غربت و مظلومیت،‌ سفیران و مبلغان عزت‌، آزادگی و پایمردی ملت ایران و رزمندگان اسلام در قلب دشمن بعثی بودند.

آزادگان سفیران انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند

حمزه دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بعد از شرایط پایان جنگ و پذیرفتن قطعنامه، متاسفانه عراقی‌ها به قطعنامه پایبند نبودن و مجدد حمله کرده و تعدادی از نیروهای ایران را اسیر گرفتند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: از آنجائی که کشور ما از رژیم بعثی عراق اسیر داشت، آنها می‌خواستند با این کار اسرا را مبادله کنیم.

این مسئول ادامه داد: البته نیروهای ما در دست عراقی‌ها اسیر نبودند بلکه عراقی‌ها در دست نیروهای ما اسیر بودند زیرا که رزمندگان ما در آنجا سفیران انقلاب اسلامی بودند و با همبستگی که داشتند عراقی‌ها را به ستوه آورده بودند.

وی دلدادگی که بین اسرا و امام خمینی (ره) در آن زمان ایجاد شده بود را جالب توجه عنوان کرد.

دهقان اضافه کرد: آزادگان در اوج غربت و مظلومیت،‌ سفیران و مبلغان عزت‌، آزادگی و پایمردی ملت ایران و رزمندگان اسلام در قلب دشمن بعثی بودند.

وی گفت: مقطع اسارت و سپس نقش‌آفرینی‌های سترگ و شگفت‌آور آنان در دوران پس از جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف نیاز کشور‌، منشور جاودانه و الهام بخشی را فراروی نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی در گذرگاه‌های حساس و پرخطر قرار داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: 26 مرداد ماه سالروز ورود اولین گروه آزادگان به کشور است که جای تبریک دارد.

انتهای پیام/75004/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول