اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

آزادگان وارثان شهدا هستند

آزادگان وارثان شهدا هستند و ماند‌‌‌‌‌‌ه‌اند تا راه شهدا، این بزرگ مردان و دلیر مردان را ادامه دهند.

آزادگان وارثان شهدا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور است، در چنین روزی بود که مردم همه برای دیدن آزادگان لحظه شماری می‎کردند و وطن آغوش خود را برای این مردان گشوده بود.

26 مرداد ماه روزی بود که بوی عطر و اسفند همه فضای شهر را فراگرفته بود و خبر از آمدن پرستوهایی بود که سال‎ها در غربت رنج و سختی‎های زیادی را به عشق وطن متحمل شده بودند، اما هیچ‎گاه خسته نمی‎شدند و روزی بود که آزادگان کشور سر افراز و امیدوار و استوار به کشور بازگشتند.

این روز، روزی بود که اسارت غروب کرده و خورشید آزادی طلوع کرده بود و روزی که انتظار دیدن‎ها به پایان رسید و باران اشک از چشم‎ها، صورت‎ها را فرا گرفته بود.

آزادگان آمدند، تا با حضور خود در جامعه بتوانند در همه عرصه‎ها حضور داشته باشند و حماسه‎های پی در پی خلق کنند و اینک رسالت ما، به ویژه نسل جوان این است که با دنباله روی از سیره این سرافرازان، کشور خود را در برابر دشمنان به کمین نشسته بیمه کنیم.

در کشور آزادگان همانند گنجینه‎های ارزشمند انقلاب هستند و این مردان یادگاران دفاع مقدس بوده که با گام‎های مطمئن و دل‎های سرشار از عشق و ایمان به خدا و وطن، برای رسیدن به پیروزی ایستادند، پس ما نیز باید صبوری شان را ارج نهیم و پای غفلت بر آن نگذاریم.

سیف الله یعقوبی یکی از آزادگان بروجردی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: من در سال 1347 در تهران متولد شدم و بعد از اخذ مدرک دیپلم به صورت نیروهای بسیجی وارد جبهه‎ها شدم.

وی اضافه کرد: سه بار به صورت متوالی به جبهه‎های جنگ رفتم و برگشتم، اما چهارمین بار که وارد جبهه شدم توسط نیروهای عراقی به اسارت در آمدم و مدت دو سال و چهار ماه این اسارت طول کشید.

یعقوبی افزود: در طول این دو سال خاطرات زیادی دارم، اما تلخ‎ترین خاطره‎ای که در این دو سال دارم این بود که اولین ماه رمضان در آنجا فرا رسیده بود، همه ما خوشحال بودیم و خود را برای این ماه آماده کرده بودیم و برنامه‎ریزی کرده بودیم.

این آزاده بیان داشت: در اولین روز ماه رمضان خواستیم نماز جماعت بخوانیم که عراقی‎ها متوجه شده بودند و برای اینکه آنها مخالف با عبادت بودند و همچنین برای بر هم زدن این نماز، امام جماعت ما را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار دادند، تا نماز جماعت برپا نشود.

وی تصریح کرد: اما ما شبانه نماز جماعت را برپا می‎کردیم و آنها نتوانستند ما را از این راه باز دارند.

یعقوبی یادآور شد: توصیه من به جامعه و نسل جوان این است که همیشه و در همه حال پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و در همه ابعاد زندگی و کارهای خود، شهدا را الگو قرار دهند و راه شهدا را نیز ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، آزادگان که در سال‎های درد و فراق، دور از دیار به سر می‎بردند، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هرکدام از آنها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است و باید قدر این بزرگ مردان را در کشور بدانیم.

===============

گزارش از مرجان سلیمانی

===============

انتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول