اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان البرز:

آزادگان الگوی بزرگ جوانان امروز هستند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز گفت: آزادگان که از نیروهای جوان گذشته بودند امروز به عنوان الگو و اسوه صبر و استقامت برای جوانان محسوب می‌شوند.

آزادگان الگوی بزرگ جوانان امروز هستند

عباس صالحی‌نژاد که خود نیز از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی قرار داریم لذا باید با پاسداشت این روز و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آزادگان، شجاعت، اقتدار و لایتمداری آنان را برای جوانان امروز بازگو کنیم.

وی ادامه داد: حضور آزادگان در جمع جوانان و بازگو کردن خاطرات دوران اسارت می‌تواند بخشی از روزهای سخت آن دوران را به تصویر بکشد و نسل امروز را با آن دوران بیشتر مأنوس کند.

این مسئول با بیان اینکه آزادگان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند افزود: آزادگان با تحمل روزهای سخت و شکنجه‌های فراوان از سوی دشمن بعثی، هرگز حاضر به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آنان نشدند و مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه اقتدار و اتحاد آزادگان در دوران اسارت یکی از مهم‌ترین رمز موفقیت‌های آنان بود ادامه داد: آزادگان با وجود شکنجه‌های بسیار سختی که از سوی دشمن بعثی می‌شدند اما هرگز ارزش‌های انقلاب و اسلام را رها نمی‌کردند و هرگز سر تعظیم در برابر خواسته دشمنان فرو نیاوردند.

وی با بیان خاطره‌ای از روزهای اسارت یکی از آزادگان اظهار داشت: دشمن با درست کردن آتشی در نظر داشت تا اعتقادات و ارزش‌های انقلاب را مورد حمله قرار دهد.

صالحی نژاد گفت: دشمن برای اینکه بتواند به هدف شوم خود برسد در یکی از روزهای گرم با درست کردن آتش و به گرو گرفتن یکی از اسرا تأکید داشت تا به امام توهین شود، اما آن نوجوان دلیر و شجاع ایمان و اراده خود را از دست نداد و هرگز در برابر این خواسته دشمن تسلیم نشد لذا دشمن هنگامی که صبر و استقامت و ولایتمداری سربازان اسلام را دید دست و پاهای این نوجوان را به شدت در آتش سوزاند.

وی در ادامه به اسرای کربلا اشاره کرد و افزود: همان طور که اسرای کربلا تسلیم خواسته دشمن نشدند رزمندگان نیز با الگو گرفتن از آنان هرگز ایمان و اراده خود را تسلیم دشمنان نکردند و همین امر موجبات خشم دشمن را فراهم می‌کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز آزادگان را اسوه صبر، استقامت، شجاعت و دلیری عنوان کرد و گفت: آزادگان با تحمل روزهای سخت و طاقت‌فرسا فرهنگ مقاومت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی تأکید کرد: امروز نیز شاهد آن هستیم که آزادگان برای توسعه و پایداری کشور باز هم در عرصه‌های مختلف سازندگی و توسعه کشور فعال هستند و دست از تلاش برنداشته‌اند.

انتهای پیام/2302/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول