اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

اخذ 20 سند مالکیت و 50 نقشه UTM در نهبندان

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 سند مالکیت موقوفات و 50 نقشه UTM در نهبندان اخذ شده است.

اخذ 20 سند مالکیت و 50 نقشه UTM در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد الهی اظهار داشت: صدور سند ثبتی در حفظ و نگهداری از امانت موقوفات بسیار کمک می‌کند.

وی اذعان داشت: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که موقوفات استان را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می‌کند اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات است.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان متذکر شد: وقف و موقوفات یکی از امانت‌های مهمی است که به دست ما سپرده شده است.

الهی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 سند مالکیت موقوفات و 50 نقشه UTM در نهبندان اخذ شده است.

وی افزود: وقف امانتی است که کسانی با رنج و زحمت، اموال و سرمایه‌‌ای به دست آورده‌‌اند و برای امور خیر آنها را وقف کرده‌اند پس بر عهده همه ما و به صورت ویژه بر عهده اداره‌های اوقاف و ثبت است که از این امانت حفاظت و صیانت کنیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان تصریح کرد: وظیفه ما در احیا و تثبیت موقوفات سنگین است چرا که موقوفات متعلق به اهل بیت‌(ع) بوده و خدمت به موقوفات نوعی وظیفه شرعی و دینی محسوب می‌شود.

الهی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف مکلف است نسبت به ثبت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آن محرز و تاکنون ثبت نشده‌ است اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، اذعان داشت: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اند‌ازی سودجویان باز داشته و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان یادآور شد: از دیگر نکات مثبت و مورد تقدیر در اداره کل اوقاف و امور خیریه، اقدام برای اخذ سند رسمی برای موقوفات و مصرف کامل درآمد حاصل از موقوفات در راستای نیات واقفان است که بسیار دقیق و صحیح صورت می‌گیرد.

الهی اذعان داشت: اگر یک موقوفه و رقبه سند ثبتی داشته باشد همه چیز آن کامل است و یکی از مواردی که دیده می‌شود در حق امانت وقف خیانت شده و حیف و میل‌های صورت گرفته فقدان سند است.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول