اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهبندان خبر داد:

ثبت موقوفات نهبندان در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از ثبت تمامی موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد.

ثبت موقوفات نهبندان در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات
حجت‌الاسلام محمد الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سامانه‌ای است که در آن تمام اطلاعات مالی، پایه، نیات واقفان، مشخصات واقفان و مستأجران، اجارات، تمامی مشخصات بقاع متبرکه، اقدامات عمرانی و طرح‌های جامع در آن ثبت می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی اطلاعات مربوطه در ارتباط با بقاع متبرکه، موقوفات و رقبات شهرستان در این سامانه ثبت شده است، تصریح کرد: این شهرستان دارای 341 موقوفه، 645 رقبه و 9 بقعه متبرکه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در ادامه از سرکشی به موقوفات روستای چهارفرسخ این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه یکی از موقوفه‌های پر درآمد شهرستان در روستای چهارفرسخ قرار دارد، سرکشی از موقوفات را در دستور کار قرار دادیم.
الهی ادامه داد: در این سرکشی اجارات معوقه به مبلغ 6 میلیون ریال از مستأجرین اخذ و با کلیه مستأجران انعقاد قرارداد و به روزرسانی قرارداد شد.
وی اظهار داشت: موقوفات شهرستان نهبندان مبلغی بالغ بر 60 میلیون ریال و موقوفات روستاهای شهرستان بیش از 30 میلیون ریال وقف بر عزاداری امام حسین(ع) بوده که در ماه محرم و صفر برای عزاداری امام حسین(ع) هزینه شده و می‌شود همچنین بیشتر موقوفات شهرستان در راستای عزاداری و اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از وقف شدن میزان 12.5 خاویه آب با اراضی مربوطه توسط یکی از اهالی روستای ثمنی سفلی این شهرستان برای ترویج فرهنگ عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) خبر داد.
الهی گفت: این میزان آب و زمین سهم‌الارث خانمی به نام ماندگار قربانی از روستای ثمنی سفلی است که عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.
وی وقف را صدقه جاریه با اجر و ثوابی بسیار دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های ابراز ارادت به اهل بیت(ع) وقف کردن است که به حمدالله این مهم در جامعه و کشور اسلامی از دیرباز انجام شده و می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان یادآور شد: وقف تنها عاملی است که پرونده عمل انسان را همیشه باز نگه می‌دارد و این پرونده شاید سال‌ها بعد از فوت فرد واقف باز بماند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول