اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف نهبندان:

نخستین وقفنامه نهبندان مربوط به 210 سال گذشته است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: نخستین وقفنامه نهبندان مربوط به 210 سال گذشته می‌شود و این بیانگر اهمیت دادن مردم از دوران گذشته به سنت حسنه وقف است.

نخستین وقفنامه نهبندان مربوط به 210 سال گذشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی در مراسم افتتاح نمایشگاه وقف که در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) نهبندان برپا شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ وقف و آشنایی بیشتر مردم با این سنت حسنه دایر شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا هفتم بهمن (پایان هفته وقف) در حسینیه سیدالشهدا(ع) برای بازدید علاقه‌مندان دایر است، تصریح کرد: در این نمایشگاه 23 قطعه پوستر و بنر از وقف‌نامه‌های قدیمی نهبندان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان نخستین وقف‌نامه این شهرستان را مربوط به 210 سال گذشته عنوان کرد و افزود: این مهم بیانگر آن است که سنت حسنه وقف در بین افراد حتی انسان‌های دوران‌های گذشته رواج داشته است.
الهی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 95 درصد وقفنامه‌های شهرستان مورد بازخوانی قرار گرفتند، گفت: درآمد سالانه موقوفات نهبندان بالغ بر 12 میلیون تومان است که بیشتر آنها برای عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزاداران حسینی وقف شده است.
وی یادآور شد: طی خشکسالی‌های چندین سال گذشته و متاثر شدن کشاورزی نهبندان از این زلزله خاموش، درآمد موقوفات شهرستان نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان وقف را صدقه جاری با اجر و ثوابی زیاد دانست و اظهار داشت: وقف تنها عاملی است که پرونده عمل انسان را همیشه باز نگه می‌دارد و این پرونده شاید سال‌ها بعد از فوت فرد واقف باز بماند.
الهی ادامه داد: یکی از راه‌های ابراز ارادت و علاقه به اهل‌بیت(ع) وقف کردن مال و اموال است که این مهم در جامعه اسلامی از دیرباز انجام شده و می‌شود.
وی تصریح کرد: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارایی‌های خود کرده‌اند هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس هستیم. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه وقف تاریخچه‌ای در ازای عمر بشریت دارد و از آغاز خلقت انسان وقف وجود داشته است، افزود: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم.
الهی یادآور شد: درصدد هستیم تا در بحث موقوفات به این مهم توجه ویژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به طور کامل اجرا کنیم.
وی، نقش سنت حسنه وقف در تعظیم شعائر اسلامی را بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: بیشترین موقوفات سطح جامعه طبق نیات واقفان و در راستای پاسداشت ارزش‌های اسلامی، سیره و منش اهل‌بیت(ع) و اشاعه معارف دینی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان برپایی نمایشگاه احسان ماندگار، به صدا در آمدن زنگ وقف و آغاز عملیات اجرای فاز نخست طرح توسعه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اعتبار 150 میلیون تومان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در شهرستان دانست.
الهی، از افتتاح 10 باب زائرسرای امام‌زاده سیدالحسین(ع)، افتتاح کشتارگاه آستان مقدس سیدعلی(ع)، اجرای فاز دوم حوزه علمیه و سنگ‌فرش مسجد بین‌راهی حضرت امام خمینی(ره) در هفته وقف خبر داد.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول