اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف نهبندان:

محوریت و اولویت فعالیت‌های بقاع نهبندان قرآنی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: یکی از فعالیت‌های محوری و اولویت‌دار بقاع متبرکه شهرستان نهبندان مباحث قرآنی است.

محوریت و اولویت فعالیت‌های بقاع نهبندان قرآنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: جامعه امروزی بیشتر از هر زمانی نیاز به ترویج و تبیین فرهنگ قرآن دارد و تمامی مسئولان، متولیان فرهنگی و غیر فرهنگی و نهادها باید درصدد اشاعه و گسترش این فرهنگ ناب اسلامی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ملت ما به ویژه جوانان دارای اندیشه‌ها و اعتقادات دینی و معنوی راسخی هستند پس می‌توانیم با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن نیز اعتقادات دینی مردم و جوانان جامعه را تقویت کنیم و آنها را در راه اسلام و دین نگاه داریم.

*نسل جوان باید با قرآن مأنوس شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به اهمیت قرآن و قرائت و تدبر در آن تصریح کرد: داشتن قرآن در خانه مایه برکت است و خواندن قرآن و تفسیر و تدبر در آن نیز دارای اجری بالا و عمل به فرامین خداوند که در این کتاب آسمانی آمده است می‌تواند انسان را به صراط مستقیم هدایت کند.

الهی با بیان اینکه انس با قرآن و محافل قرآنی برای جوانان بسیار مهم است، افزود: باید سعی کنیم با برنامه‌های متنوع و جامع، نسل جوان را به سمت قرآن و محافل و فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم.

وی یادآور شد: جامعه و نسل جوانی که با قرآن الفت بگیرد در دام وسوسه‌های شیطان گرفتار نمی‌شود و دسیسه‌ها و تبلیغات ضد اسلامی و ضد فرهنگی دشمن بر وی هیچ اثری ندارد و باید بگویم قرآن و عمل به فرامین الهی مصونیت‌آور است.

*بقاع متبرکه در توسعه فرهنگ قرآن مؤثر هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه کانون‌های معنوی و فرهنگی به شمار می‌روند، اظهار داشت: در این بقاع متبرکه در حقیقت اندیشه‌های اسلامی و معارف دینی ترویج می‌شود.

الهی، توسعه، اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن را یکی از موارد و شاخص‌های مهم معارف دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه با محوریت و با اولویت برگزار و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در توسعه فرهنگ قرآن نقشی مهم را ایفاء می‌کنند، گفت: در بقاع متبرکه شهرستان به مناسب‌های مختلف و در کلاس‌های اوقات فراغت نیز محافل و برنامه‌های قرآنی خوبی تعریف و اجرایی می‌شود.

*در بقاع نهبندان کانون‌های قرآنی تشکیل شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه در تمامی بقاع متبرکه شهرستان کانون‌های قرآنی تشکیل شده است، تصریح کرد: 20 درصد از اعتبارات بقاع در برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی هزینه می‌شود که برنامه‌ها و مسابقات قرآنی نیز در این زمینه قرار می‌گیرند.

الهی در ادامه بر ساماندهی محافل قرآنی خانگی نهبندان تأکید کرد و افزود: برای ترویج بهتر و بیشتر فرهنگ قرآن باید استعدادیابی و استعدادشناسی را در بین جوانان در زمینه‌های تفسیر، روخوانی، ترجمه و حفظ قرآن کریم انجام شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول