اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اصناف استان زنجان:

تحقق بازار اسلامی اصلی‌ترین هدف بسیج اصناف است

رئیس سازمان بسیج اصناف استان زنجان گفت: تحقق بازار اسلامی از اصلی‌ترین اهداف بسیج اصناف به شمار می‌رود.

تحقق بازار اسلامی اصلی‌ترین هدف بسیج اصناف است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا حیدری ظهر امروز در جلسه عمومی مجمع امور صنفی سازمان بسیج اصناف استان زنجان به فعالیت‌های بسیج اصناف در زمینه فرهنگی، عقیدتی و رسالتی اشاره کرد و اظهار داشت: از دیرباز بازار و اصناف بعد از مساجد پناه و پایگاه محکم عقیدتی مردم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان از قیام مشروطه تا ملی شدن صنعت نفت همپای مردم و روحانیت بودند، تصریح کرد: بازاریان زنجان نیز در کنار اقشار مختلف جامعه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان زنجان به وظایف و فعالیت‌های بسیج اصناف اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی تمهیدات لازم در محیط صنفی و گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اصناف از اهداف و چشم‌انداز‌های بسیج اصناف به شمار می‌رود.

وی، تحقق بازار اسلامی را به عنوان اصلی‌ترین هدف بسیج اصناف دانست و ابراز داشت: بازاریان و اصناف همیشه در مسائل فرهنگی پیش‌قدم هستند.

حیدری با بیان اینکه با همکاری بسیج اصناف نماز جماعت برای بازاریان متدین اقامه می‌شود، متذکر شد: اقتصاد مقاومتی و تلاش برای توزیع محصولات اسلامی از وظایف بسیج اصناف است.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای اصناف و چاپ کتاب به فعالیت‌های چشم‌گیر و حمایت اصناف و اتحادیه نیاز دارد.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان زنجان، آموزش فقه در بازار زنجان را یکی از برنامه‌های بسیج اصناف دانست و اظهار کرد: مراسم انس با قرآن و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از اهداف بسیج اصناف به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه تقویت نماز جماعت در اصناف به شدت پیگیری می‌شود، اذعان کرد: بسیج اصناف تلاش کند از بازاریان پیش‌قدم در این امر تقدیر کند.

حیدری به برگزاری مراسم راهیان نور و اردوی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برای بسیج اصناف اشاره کرد و بیان داشت: ایستگاه صلواتی در شمال غرب کشورمان توسط بسیج اصناف برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سه کارگروه مختلف در مجمع امور صنفی تشکیل شده است، عنوان کرد: کارگروه فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و تربیتی و اخلاقی جزو کار گروه‌های تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان زنجان به فعالیت‌های کارگروه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغات و فضاسازی اسلامی بازار، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، تقویت فضاسازی مجازی، چگونگی تعامل با رسانه‌ها و شناسایی نخبگان و خیرین بازار از فعالیت‌های فرهنگی بسیج اصناف است.

وی به فعالیت بسیج اصناف در کارگروه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد اقتصادی، رونق کسب و کار و... از فعالیت‌های این کارگروه است.

حیدری ادامه داد: همچنین فعالیت‌های کارگروه تربیتی و اخلاقی شامل تقویت حلقه‌های صالحین، چگونگی افزایش معنویت، رونق مساجد و نماز جمعه در استان زنجان و... است.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول