اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی گیلان:

ممنوعیت فروش صنایع‌دستی خارجی در پروانه کسب اصناف گیلان قید شود

معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: لحاظ شدن ممنوعیت فروش محصولات خارجی در پروانه کسب اصناف گام بسیار مهمی در تجاری‌سازی این محصول تولید گیلان است.

ممنوعیت فروش صنایع‌دستی خارجی در پروانه کسب اصناف گیلان قید شود

نادر ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره احیای هنرهای منسوخ شده گیلان اظهار کرد: حدود 20 رشته هنرهای صنایع‌دستی گیلان منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن هستند و از امسال احیای دو رشته در دستور کار قرار گرفته است.

*تشکیل میز صنایع‌دستی گیلان در کشورهای همجوار حاشیه خزر

وی با اشاره به صادرات صنایع‌دستی گیلان افزود: برنامه‌ریزی برای تولید صنایع‌دستی به خوبی آغاز شده و با برپایی نمایشگاه در شناساندن هنرمندان خود تا حدودی موفق بودیم و برای صادرات میز صنایع‌دستی در کشورهای همجوار تشکیل شد.

این مسئول ادامه داد: تعدادی از هنرمندان به‌نام صنایع‌دستی که توانایی جمع‌آوری محصولات گیلان را داشته باشند در کنار بازرگانان قرار دادیم و در مسیری که طی می‌کنند بازاریابی و بازار شناسی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی ما داشته باشند.

وی از تهیه کتاب‌های دو زبانه و «اطلس صنایع‌دستی» در امر صادرات این محصول خبر داد.

ذاکری اذعان کرد: کتاب دو زبانه با نام «دل‌بافته‌ها» تهیه شده و اطلس صنایع‌دستی نیز رونمایی شد و به‌زودی در سایت میراث فرهنگی قرار داده می‌شود.

*تجاری‌سازی صنایع‌دستی گیلان نیازمند همکاری بخش‌خصوصی است

وی درباره تجاری‌سازی صنایع‌دستی در حد انبوه، خاطرنشان کرد: فروش صنایع‌دستی بخش بعدی برنامه ما است.

معاون صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: برای تجاری‌سازی صنایع‌دستی نیازمند همکاری بخش‌خصوصی هستیم که باید ورود کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از فروشگاه‌های استان ورود کردیم، یادآور شد: اگر چه گران شدن دلار مشکلاتی داشت اما در حوزه صنایع‌دستی کمک حال بود و در بسیاری از فروشگاه‌های استان عرضه محصولات خارجی به ویژه چینی حذف شد و به طرف محصولات داخلی هدایت شدند.

*ممنوعیت فروش صنایع‌دستی خارجی در پروانه کسب اصناف گیلان قید شود

ذاکری برگزاری نشست با صنف را از دیگر برنامه‌های تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد و متذکر شد: صنف باید با اعلام کردن ممنوعیت فروش محصولات خارجی، این مورد را در پروانه کسب قید کند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف گیلان درخواست می‌کنیم که همکاری و همت کرده و محصولات صنایع داخلی را به جای صنایع دستی خارجی عرضه کنند.

این مسئول با تصریح بر اینکه صنف‌ فروشگاه‌های صنایع دستی مجوز خود را از اصناف می‌گیرند، متذکر شد: لحاظ کردن عرضه محصولات صنایع دستی داخلی در پروانه کسب آنها می‌تواند گام بسیار مهمی در تجاری‌سازی صنایع دستی تولید داخل گیلان شود.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول