اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آینده منابع آبی در گلستان نگران‎کننده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به تغییرات جوی طی سال‎های اخیر و فقدان مدیریت مناسب منابع آبی، آینده این منابع حیاتی در گلستان نگران‎کننده است.

آینده منابع آبی در گلستان نگران‎کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در نشست با رئیس هیئت‌مدیره انجمن آبیاری و زهکشی ایران اظهار داشت: رفع این نگرانی مستلزم برنامه‎ریزی و سیاست‌کاری مبتنی بر علم و پژوهش کاربردی است.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی به عنوان یکی از بلایای طبیعی همواره این استان شمالی را تهدید می‎کند و باید برای رفع این معضل گام‎های عملی برداشت.

فقر منابع آبی در گلستان به قوت خود باقی است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: با توجه به کمبود بارش، اقلیم چندگانه و فقر منابع زیرزمینی استان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

سمیعی با اشاره به نوع کشت گونه‎های گیاهی در زراعت استان یادآور شد: گونه‎های گیاهی بر دوگونه‌اند؛ گونه‎های مناطق خشک (زیروفیدها) و مناطق آبی (هیگروفیدها) که با توجه به نوع آب و هوای معتدل از زمانی دوره گونه‎های مناطق آبی در این استان کشت می‎شود.

نوع محصولات کشاورزی آسیب‌پذیری استان را در مقابل کم‌ آبی دوچندان ساخته است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: همین نوع کاشت آسیب‌پذیری کشاورزی استان را در مقابل خشکسالی‌های پی در پی این چند سال مضاعف کرده است.

وی یادآور شد: این روند نگران‎کننده در حالی اتفاق می‌افتد که این وضعیت در استان‎های خشک و بیابانی با توجه به نوع کاشت و سازگاری گونه‎های گیاهی آنان با محیط  کمتر به چشم می‎آید؛ اگرچه به زراعت آنان نیز خسارت وارد می‎شود.

تأکید بر همکاری برای برگزاری همایش سازه‎های آبی و آبیاری در گلستان

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی سازه‎های آبی و آبیاری در گرگان گفت: این همایش می‌تواند گام ارزنده‌ای در شناخت مدل‎های بهره‎‎برداری بهینه از سازه‎های آبی در سطح استان باشد.

سمیعی متذکر شد: این اداره‌کل با توجه به اهمیت موضوع سعی خواهد کرد نقش مؤثری در اجرای بهتر این همایش علمی و تخصصی ایفا کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول