اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

مدیریت بحران برای زاینده رود به مدیریت ریسک تبدیل شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: حجم آب پشت سد زاینده‌رود هم‌اکنون 220 میلیون متر مکعب است و همین امر سبب شده تا ما مدیریت بحران را به مدیریت ریسک تبدیل کنیم.

مدیریت بحران برای زاینده رود به مدیریت ریسک تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه فروش شامگاه دوشنبه در نشست مدیریت بحران زاینده‌رود که در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، با اشاره به اینکه هر چیزی را نمی‌توان بحران نامید، تاکید کرد: سال گذشته با همکاری اساتید دانشگاه اصفهان 12 همایش مدیریت خشکسالی و راهکارهایی در این راستا برگزار شد.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی که در کره زمین رخ داده، بیان کرد: تابستان جاری شاهد گرمای بین 42 تا 46 درجه در استان اصفهان هستیم در صورتی که در اردیبهشت ماه شاهد سرمازدگی درختان بودیم و این بهم‌خوردگی جو ناهنجاری‌های اقلیمی را به دنبال داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اضافه کرد: خشکی با اقلیم منطقه اصفهان عجین شده و ما نیز باید با این آب و هوا سازگاری پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی یک بحران است، ادامه داد: 30 درصد از استان اصفهان منطقه بیابانی است و در طول 10 سال گذشته نیز رودخانه زاینده رود در مواقعی از سال خشک شده است که برگزاری نشست‌های این چنینی می‌تواند به چاره‌اندیشی در این مورد کمک کند و اگر کوه‌های زاگرس و یا زاینده‌رود وجود نداشت این استان با کرمان و سیستان و بلوچستان تفاوتی نداشت.

شیشه‌فروش گفت: باید پایداری به زاینده‌رود برگردانده شود و این حاصل مدیریت یکپارچه است و وزارت نیرو به عنوان محور این تصمیم‌گیری است.

وی مشکل کمبود آب در استان را پا برجا دانست و اضافه کرد: در سال‌های گذشته هیئتی از کشور آلمان برای تدوین برنامه‌ای به منظور مدیریت یکپارچه زاینده‌رود به اصفهان آمده‌‌اند و راهکارهای موثر برای مدیریت یکپارچه را طراحی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: انتقال آب از خلیج فارس از  طرح‌های در دست مطالعه برای تامین آب استان است و در این مطالعات بد نیست به دو گزینه سمیرم و فریدونشهر جهت انتقال آب توجه شود.

وی شیرین کردن آب را یکی دیگر از راه‌های جبران کم‌آبی عنوان و اضافه کرد: این راهکارها بر روی میزهای مطالعاتی قرار گرفته و اساتید دانشگاه در ارائه این طرح‌ها حمایت می‌شوند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: حجم آب پشت سد زاینده‌رود هم‌اکنون 220 میلیون متر مکعب است و همین امر سبب شده تا ما مدیریت بحران را به مدیریت ریسک تبدیل کنیم.

انتهای پیام/63007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول