اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

نقش اطلاع‌رسانی برای کاهش بحران‌های جامعه ثابت شده است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی به منظور کاهش بحران‌ها و خسارات ناشی از این بحران‌ها در سطح جامعه ثابت شده است.

نقش اطلاع‌رسانی برای کاهش بحران‌های جامعه ثابت شده است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت بحران دارای یک پهنه گسترده و وسیع است، اظهار داشت: پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله از مراحل مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی برای مدیریت بحران در مراحل پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی از نقش ویژه و قابل توجهی برخوردار است، اضافه کرد: در سطح کشور به منظور اطلاع‌رسانی برای این مراحل کارگروهی به نام کارگروه اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال این موضوع کارگروه اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران نیز در استان اصفهان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: این کارگروه با مسئولیت صدا و سیما و با همکاری رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها مدیریت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی به منظور کاهش بحران‌ها، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی و خسارات ناشی از این بحران‌ها در سطح جامعه ثابت شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در شرایط فعلی با کاهش منابع آبی و افزایش گرمای هوا مواجه هستیم، تاکید کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با استفاده از ابزار‌های در اختیار خود می‌توانند از تبدیل این شرایط به بحران جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در زمان اطلاع‌رسانی به جامعه از ادبیات اطلاع‌رسانی به صورت مطلوب استفاده کنند، افزود: صحت و سقم اخبار منتشر شده در جامعه باید مورد توجه این قشر قرار بگیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اخبار حوزه مدیریت بحران باید در زمان و مکان مناسب در سطح جامعه منتشر شود، متذکر شد: اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از وقوع بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، خشکسالی و گرد و غبار نقش موثری دارد و در شرایط خشکسالی و کمبود آب باید اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز برای صرفه‌جویی در مصرف آب انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی در زمان بحران‌ها را نشان می‌دهد، اذعان داشت: البته اطلاع‌رسانی‌ها باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول