اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌آباد:

مبلمان شهری در خر‌م‌آباد برای معلولان و جانبازان مناسب نیست

فرماندار خرم‌آباد با انتقاد از مبلمان شهری و خدمات عمومی ارائه شده در سطح شهر خرم‌آباد آن را برای معلولان و جانبازان ناکافی و نامناسب برشمرد.

مبلمان شهری در خر‌م‌آباد برای معلولان و جانبازان مناسب نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی ولی‌پوری ظهر امروز در دومین جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت خاص برخی از افراد جامعه از جمله جانبازان، معلولان و افراد سالمند و تردد آنان در سطح شهر باید در طراحی و ساخت پروژه‌های عمرانی رفاهی و اداری نهایت دقت و توجه در راستای تسهیل عبور و مرور همه افراد به ویژه افراد دارای شرایط خاص در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در قانون حمایت از جانبازان و معلولان، نظام مقدس جمهوری اسلامی تدابیر ویژه‌ای را تدبیر نموده که همه ما وظیفه داریم، با اجرا نمودن آن، این عزیزان را مورد حمایت قرار دهیم.

ولی‌پوری تجهیز فضاهای عمومی به ویژه پارک‌ها را به سرویس‌های بهداشتی مناسب، آبخوری‌های استاندارد و صندلی‌های مخصوص افراد دارای شرایط خاص، نصب میز و صندلی مناسب در مراکز آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد راه ورودی مناسب در همه ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های اداری و نصب آسانسور در اینگونه ابنیه‌ها، ایجاد نقاط ویژه پارک خودرو مخصوص جانبازان و معلولان گرامی و مناسب‌سازی سرویس‌های عمومی حمل و نقل در سطح خیابان‌های شهر را از جمله نیازهای اساسی این افراد بر شمرد و خواستار توجه ویژه همگان در خصوص ایجاد اینگونه امکانات در سطح شهر شد.

فرماندار خرم‌آباد در ادامه سخنان خود یادآور شد: با توجه به وضعیت ویژه شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان و مراجعات اداری جانبازان و معلولان استان به این شهر، نیاز است که توجهات و خدمات بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری خرم‌آباد در راستای بهسازی و مناسب‌سازی وضعیت عمومی صورت پذیرد.

وی از مسئولان نظام مهندسی، شهرداری و مسکن و شهرسازی شهرستان خواست تا با هماهنگی و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها موارد قانونی مناسب‌سازی ویژه جانبازان و معلولان را رونق بخشند.

ولی‌پوری همچنین خواستار فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان در خصوص حقوق جانبازان و معلولان در سطح شهر خرم‌آباد شد و از آنان خواست توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول