اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قره‌ضیاءالدین خبر داد

اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در قره‌ضیاءالدین

شهردار قره‌ضیاءالدین گفت: طرح تفکیک زباله در قره‌ضیاءالدین اجرایی می‌شود.

اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در قره‌ضیاءالدین

به گزارش خبرگزاری فارس از قره‌ضیاءالدین، نادر اصغری صبح امروز در مراسم امضای قرارداد طرح تفکیک از مبدا که ما بین شهرداری قره‌ضیاالدین و یک شرکت خصوصی به امضا رسید، گفت: هر روز شاهد انباشت مقادیر قابل توجهی زباله در این شهرستان بودیم که با اجرای طرح تفکیک از مبدا، میزان تولید زباله شهر قره‌ضیاءالدین کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تولید 40 تن زباله توسط مردم این شهر در طول یک روز تصریح کرد: طرح تفکیک از مبدا زباله در بسیاری از شهرهای کشور اجرا می‌شود و شاهد نتایج مطلوب آن هستیم.

شهردار قره‌ضیاءالدین با بیان این‌که در استان آذربایجان غربی این طرح بسیار کند پیش می‌رود، افزود: این در حالی است که جز شهرستان ارومیه، دیگر شهرهای استان از اجرای این طرح محروم هستند.

وی ادامه داد: شهرستان قره‌ضیاءالدین دومین شهر آذربایجان غربی است که این طرح در آن اجرایی می‌شود.

اصغری با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه،گفت: باید آموزش‌های لازم در این خصوص برای شهروندان ارائه شود تا شاهد اجرای مطلوب این طرح باشیم.

وی از توزیع کیسه زباله بین شهروندان برای تفکیک زباله‌ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این غرفه‌های بازیافت نیز در سطح شهر ایجاد می‌شود.

اصغری اعلام کرد: این غرفه برای دریافت زباله‌های تفکیک شده و خشک شهروندان راه‌اندازی می‌شوند و شهروندان می‌توانند با تحویل زباله‌های خود به این غرفه‌ها در راستای زیباسازی محیط خود اقدام کنند.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح اعلام کرد: به محض این‌که زیرساخت‌های لازم در این زمینه آماده شد اقدام به اجرای طرح تفکیک از مبدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/61001/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول