اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی تدوین سند پنج ساله شهرداری قم:

سند 5 ساله شهرداری قم جامع‌ترین برنامه حوزه مدیریت شهری است

مدیر اجرایی تدوین سند پنج ساله شهرداری قم با اشاره به اینکه تمام جوانب و ابعاد در تهیه سند پنج ساله مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این سند جامع‌ترین برنامه حوزه مدیریت شهری است.

سند 5 ساله شهرداری قم جامع‌ترین برنامه حوزه مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کیومرث شریفی در جلسه شورای مدیران و معاونین شهرداری کلانشهر قم که با هدف برنامه‌ریزی استراتژیک و تدوین سند پنج ساله شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این سند جامع‌ترین مدل در حوزه مدیریت شهری است، اظهار داشت: تمام جوانب و ابعاد در تهیه سند پنج ساله مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام سند پنج ساله نظام نامه و تشکیل شورای برنامه ریزی تدوین شد، تصریح کرد: در مرحله بعدی اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفت.

مدیر اجرایی تدوین سند پنج ساله شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این اسناد چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، قانون برنامه پنجم توسعه کشور، بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره شهر قم، سند راهبردی شهر قم مورد توجه قرار گرفت.

شریفی با بیان اینکه در مراحل بعدی شناخت شرایط استراتژیک مدیریت شهری از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در گام بعد تجزیه و تحلیل وضعیت درآمدها و هزینه‌های شهرداری صورت گرفت که در این مرحله صورت‌های مالی شهرداری از سال 85 تا 91 تهیه شد تا پیش بینی از هزینه‌های آتی شهر داشته باشیم.

وی گام ششم را تدوین چشم انداز بیست ساله و اهداف راهبردی پنج ساله دانست و خاطرنشان کرد: تعیین اهداف کوتاه مدت و پروژه‌های عمرانی شهرداری و تعیین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدیریت شهری از دیگر مراحل این سند است.

مدیر اجرایی تدوین سند پنج ساله شهرداری کلانشهر قم با اشاره به ساختار اجرایی تیم تدوین برنامه پنج‌ساله ابراز داشت: شش کمیته حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و فضای سبز، اداری، مالی و پشتیبانی و عمران و فنی به ریاست شهردار قم ساختار اجرایی تدوین این سند 5 ساله را تشکیل می‌دهند.

شریفی تصریح کرد: در تدوین سند چشم انداز و برنامه 5 ساله قم به صورت پرسش نامه نظرات  شهروندان و شهرداران مناطق هشتگانه شهرداری، مدیران و صاحب نظران شهری و مسئولان دفاتر مراجع تقلید اخذ شد.

وی به تعیین سهم هر برنامه عمرانی از بودجه برنامه پنج‌ساله راهبردی شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 92 بیش از 38 درصد از بودجه عمرانی شهرداری قم به برنامه‌ریزی توسعه شهری اختصاص یافته است که این امر بیشتر به طرح تملک اراضی مربوط می‌شود.

مدیر اجرایی تدوین سند پنج ساله شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این سال همچنین برنامه ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، فرهنگی و گردشگری کم‌ترین میزان بودجه را به خود اختصاص داده است.

شریفی ابراز داشت: در سال 93 برنامه بهبود عبور و مرور شهری بیش از 43 درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است که این روند تا سال¬های پایانی برنامه ادامه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای دستیابی به شهر ایمن برنامه ایجاد تاسیسات و تسهیلات حفاظتی شهرها نیز با رشد چشمگیری مواجه بوده است به طوری که سهم اندک این برنامه در سال 92به 4.86 درصد از بودجه در سال 93 تبدیل شده است.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول