اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اعلام کرد

استقرار 4 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فن‌آوری کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: چهار شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فن‌آوری کشاورزی آذربایجان غربی مستقر شده است.

استقرار 4 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فن‌آوری کشاورزی آذربایجان غربی

ولی عاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با جهاد کشاورزی در خصوص تعیین میزان بازمانده سموم کشاورزی از فعالیت‌هایی است که در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی مجهز به امکاناتی است که می‌تواند خدماتی قابل قبولی را در آذربایجان غربی ارائه دهد.

عاقلی با بیان اینکه بنا به مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فن‌آوری کشاورزی با همکاری استانداری آذربایجان غربی و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در طی شش ماهی که موافقت اصولی این مرکز را گرفتیم چهار شرکت دانش بنیان در آن مستقر شده و ساختمان آن نیز با حمایت استاندار و معاونت برنامه‌ریزی در شرف اتمام است که بعد از اتمام شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: با مستقر شدن شرکت‌ها هسته‌های نوآور می‌توانند با ردیف کمک‌های ملی فعالیت‌های علمی خود را با اتکا به تخصص‌های خودشان آغاز کنند و ما سعی داریم تعداد شرکت‌ها را بیشتر کنیم و این مرکز بیشتر در خدمت جوانان و فارغ‌التحصیلانی است که می‌خواهند در این راستا فعالیت کنند.

عاقلی با بیان اینکه در سفر چهارم ریاست جمهوری راه‌اندازی شعبه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در استان آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: بنا به دستورات ویژه استاندار ساختمانی در خیابان امام ارومیه در اختیار این شعبه گذاشته شده است که از طریق شورای برنامه‌ریزی نیز واگذاری آن قطعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی همکاری‌هایی را با متخصصینی که بومی هستند و در خارج از استان و کشور فعالیت‌هایی را در خصوص سلول‌های بنیادی انجام می‌دهند آغاز کرده، اضافه کرد: چندین جلسه در این زمینه برگزار شده به طوری که متخصصینی را از کشورهای بلژیک، آمریکا و تهران برای این شعبه جذب کردیم تا بتواند فعالیت‌هایی را که در رابطه با تحقیقات سلول‌های بنیادی و مرکز درمان ناباروری‌هایی که با تکنیک‌های فوق پیشرفته انجام می‌شود، داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تصریح کرد: امید است بتوانیم با آغاز فعالیت‌های این شعبه به یک شعبه فعال در آذربایجان غربی تبدیل شده و با جذب توریست درمانی از کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان بتوانیم این شعبه را به یک شعبه فعال در عرصه‌های بین‌المللی مبدل کنیم.

انتهای پیام/61005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول