اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی:

2 پژوهشکده توسط جهاد دانشگاهی خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از راه‌اندازی دو پژوهشکده توسط جهاد دانشگاهی این استان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

2 پژوهشکده توسط جهاد دانشگاهی خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا شاهین‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در خراسان شمالی، این پژوهشکده‌ها را شامل فناوری اطلاعات و همچنین صنایع شیمیایی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه‌های مربوط به راه‌اندازی این پژوهشکده‌ها با مراکز مرتبط به امضا رسیده است،‌ اظهار داشت: با راه‌اندازی این پژوهشکده‌ها حرکت‌های پژوهشی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع شیمیایی انجام خواهد شد.

بی‌اثر شدن تحریم‌ها در وابستگی صنایع پتروشیمی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به انجام تحقیقات از سوی مراکز پژوهشی وابسته به جهاد دانشگاهی استان برای تولید مواد اولیه پتروشیمی که اکنون به خاطر تحریم‌ها با مشکلاتی برای تهیه این مواد در کشور مواجه هستیم، گفت: با تحقق این مهم تحریم‌ها برای تهیه این مواد در صنایع پتروشیمی بی‌اثر خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفاهمنامه‌های خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی با مجتمع پتروشیمی خراسان به امضا رسیده که این تفاهمنامه‌ها منشاء اثرات خوبی خواهد بود.

شاهین‌فر ارتباط جهاد دانشگاهی با مراکز صنعتی را از رویکردهای جهاد برشمرد و گفت: به همین منظور تفاهمنامه‌های مختلفی با مراکز صنعتی استان به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که جهاد در استان همواره تلاش داشته تا از امکانات علمی مراکز مختلف به صورت دو سویه بهره‌ ببرد، افزود: این رویکرد برای هم‌افزایی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌ها و مراکز متولی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با دستگاه‌ها را از سوی این مرکز برشمرد و گفت: این مهم تاثیر بسزایی در بهره‌گیری از امکانات فی‌مابین به منظور ارتقای سطح توان این مجموعه‌ها داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات مشترک و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان از مفاد تفاهمنامه‌های مشترک است.

32 واحد فناور در خراسان شمالی خدمات می‌گیرند

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با بیان این‌که 32 واحد فناور در این استان از حمایت‌های این مرکز برخوردارند، اظهار داشت: این حمایت‌ها شامل مالی، آموزش‌ها و ... است.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی استان بر اساس قابلیت‌های هر طرح به‌ویژه بازار مصرف حمایت‌های لازم را انجام که طی ماه‌های گذشته 18 واحد فناور فروش محصول داشته‌اند.

شاهین‌فر حضور جهاد دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی ترکمنستان را برشمرد و تصریح کرد: افزون بر این، این واحد در نمایشگاه‌های علم تا عمل در تهران، نمایشگاه استانی پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی و نمایشگاه کارآفرینان مازندران شرکت داشته و رتبه غرفه برتر را کسب کرده است.

گسترش آموزش‌های تخصصی رویکرد جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

شاهین‌فر یکی از مهم‌ترین رویکردهای جهاد دانشگاهی استان را گسترش آموزش‌های تخصصی و حرکت به این سمت عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که طی سنوات گذشته آموزش‌های عمومی در قالب دوره‌ها توسط این مرکز به مجموعه‌های مختلف ارائه شد، گفت: اکنون با توجه به نیازهای استان، جهاد دانشگاهی در بخش آموزش‌ها به دنبال تخصصی کردن آن است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برگزاری دوره تخصصی گیاهان زینتی در محیط منزل با مشارکت کمیته امداد امام خمینی را برشمرد و افزود: این آموزش‌ها در دوره جدید در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی آموزش‌های بلندمدت ارائه شده توسط مرکز علمی کاربردی وابسته به جهاد دانشگاهی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: طی سال‌های گذشته یک‌هزار و 200 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده و اکنون 850 نفر در15 کد رشته از جمله حسابداری، کامپیوتر و حقوق در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

شاهین‌فر تعداد دستاوردها و برنامه‌های اجرا شده توسط جهاد دانشگاهی در بخش علمی، فرهنگی و ورزشی را 40 عنوان دانست و اظهار داشت: کسب عنوان قهرمانی در مسابقات فوتسال استان‌های کشور، انتخاب کارآفرین نمونه از استان از جمله این افتخارات بوده است.

راه‌اندازی نمایندگی دانشگاه علم و فرهنگ در خراسان شمالی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی یکی از برنامه‌های این مرکز را راه‌اندازی نمایندگی دانشگاه علم و فرهنگ در استان برشمرد و گفت: این دانشگاه که رویکرد صنایع غذایی داشته با توجه به ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی راه‌اندازی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد تا در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، این دانشگاه در بهمن امسال دانشجو جذب کند.

انتهای پیام/63002/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول