اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار:

رسالت جهاد دانشگاهی بسترسازی‌ برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ است‌

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار رسالت جهاد دانشگاهی را بسترسازی‌ و ایجاد زمینه‌های مناسب برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ عنوان کرد.

رسالت جهاد دانشگاهی بسترسازی‌ برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ است‌

زهرا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به خدمت‌گذاران این نهاد مقدس اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی همواره نقش مهم و اساسی را در پویایی و تحقیقات علمی داشته است.

وی جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و مولود انقلاب بیان و تصریح کرد: از وظایف خطیر این نهاد انقلابی توسعه همه جانبه کشور در عرصه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی است.

مرادی با بیان اهداف جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با هدف گسترش تحقیقات و در راستای شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای دستیابی به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی، گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی بیان کرد.

وی افزود: اهداف جهاد دانشگاهی از طریق پیوند این اهداف والا با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور بکارگیری نتایج پژوهشی در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور محقق خواهد شد.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بازوی ملت و کشور ایران اسلامی در زمینه گسترش و ارتقای علمی، آموزشی و فرهنگی است گفت: این نهاد نقش بسزایی در به ثمر رسیدن اهداف جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی همراه در کارهای نو و تأثیرگذار حرف اول را می‌زند خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که وظیفه اصلی آن در سطح ایران اسلامی، توسعه امور فرهنگی و آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و جامعه است.

وی با اشاره به تشکیلات جهاد دانشگاهی اظهار کرد: از جمله این تشکیلات معاونت پژوهشی و فن‌آوری است که جهاد دانشگاهی‌ را قادر می‌سازد تا به‌ توسعه‌ و بهبود دانش‌ فنی‌ داخلی‌ مبادرت‌ ورزیده ‌و در جذب و انتقال‌ مؤثر و مفید دانش‌های فنی روز و مطرح در سطح جهان به کشور‌ اقدم نماید.

مرادی معاونت آموزشی را از دیگر تشکیلات جهاد دانشگاهی بیان کرد و افزود: این نهاد انقلابی همواره فعالیت‌های آموزشی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و بر اساس نیازهای تخصصی جامعه در رشد و گسترش آن کوشیده است.

وی اضافه کرد:  اکنون این نهاد با تجارب آموزشی و تدوین و تعریف دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت و تأسیس مؤسسات آموزش عالی و مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی و مراکز آموزشی تخصصی کوتاه مدت در استان‌های کشور با جدیدت و تلاش مضاعف در ارائه خدمات آموزشی فعالیت دارد.

مرادی با اشاره به تأسیس جهاد دانشگاهی مرکز بیجار  در آذر ماه 88  خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای برنامه‌ها، وظایف و اهداف جهاد دانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: در حوزه آموزش با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت عمومی و تخصصی در راه نیل به جامعه توسعه یافته و برخوردار از دانش پیشرفته گام بر می‌دارد.

مدیر جهاد دانشگاهی بیجار تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مرکز بیجار نیز با اتکا به توانایی‌های تخصصی خود در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ضمن خدمت اداراتی از جمله فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غله و سیلو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیام نور است.

مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت با هماهنگی دفتر پژوهش‌های استانداری کردستان، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر در سطح‌های پیشرفته، کلاس‌های آموزشی برای مربیان و مدیران مهدهای کودک، دوره کودک و الکترونیک از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز در حوزه آموزش است.

وی به مهم‌ترین اقدام پژوهشی جهاد دانشگاهی مرکز بیجار در زمینه راه‌اندازی بانک خون بند ناف، افزود: بانک خون بند ناف با همکاری مرکز پژوهش رویان یکی از اقدامات پژوهشی در جهاد دانشگاهی مرکز بیجار است که در ابتدا با استقبال خوب مردم مواجه بود اما بدلیل تورم‌های اقتصادی و بالا رفتن بعضی از هزینه‌ها در حال حاضر با بی‌میلی مردم مواجه هستیم.

مدیر جهاد دانشگاهی مرکز بیجار در پایان سخنان خود ضمن اعلام همکاری با سایر ارگان‌ها و نهادهای سطح شهرستان در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و خدمات، از همکاری فرمانداری این شهرستان و  ادارات کمیته امداد، اداره اوقاف، شبکه بهداشت و درمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی به دلیل همکاری صمیمانه برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/79015/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول