اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

نمک درمانی در معدن تاریخی چهرآباد زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در صورت کسب نتایج مثبت از آزمایشات، نمک درمانی در معدن تاریخی چهرآباد استان انجام می‌شود.

نمک درمانی در معدن تاریخی چهرآباد زنجان

مسعود بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نرم‌افزار GIS استان به پژوهشگران واگذار می‌شود و اطلاعات مورد نظر به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع نمک درمانی در حال حاضر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اتاقک‌هایی در خیابان خیام زنجان احداث و این برنامه به صورت آزمایشی در آن مکان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه آزمایشات نمک درمانی و مرحله آزمایشی آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت کسب نتایج مثبت از این آزمایشات، نمک درمانی در معدن چهرآباد زنجان اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: نمک درمانی می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان مورد توجه مسافران و گردشگران باشد.

*راه‌اندازی موزه زنجان‌شناسی

بیات همچنین به راه‌اندازی موزه زنجان‌شناسی در استان اشاره کرد و افزود: این موزه با همکاری شهرداری زنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه زنجان‌شناسی در محل کارخانه کبریت شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: آثار و اسناد مربوط به استان در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

*نگارش کتاب «مرجع باستان‌شناسی و تاریخ استان زنجان»

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کتاب «مرجع باستان‌شناسی و تاریخ استان زنجان» نگارش می‌شود، ادامه داد: هزینه نگارش این کتاب از محل اعتبارات پژوهشی این اداره کل تامین می‌شود.

وی در زمینه سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال‌جاری با بیان اینکه توجه به محورهای گردشگری از جمله برنامه‌های امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود، یادآور شد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب مسافران نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بیات با اشاره به اینکه احداث خانه‌های گردشگری نیز در سال‌جاری روند رو به رشدی در استان دارد، تصریح کرد: پروانه‌ احداث این خانه‌ها نیز در زنجان صادر می‌شود.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول