اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:

منابع آب 49 روستای اردبیل خشک شده است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر منابع آب 49 روستا در سطح استان اردبیل خشک شده و آبرسانی به این روستاها با تانکر و به شکل سیار انجام می‌شود.

منابع آب 49 روستای اردبیل خشک شده است

پرویز عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عمده منابع تامین آب در این روستاها شامل چشمه و چاه بوده که به دلیل خشکسالی امسال منابع آبی آنها ته کشیده و قادر نیستیم از چشمه‌ها و چاه‌های موجود آبی برداشت کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر به 162 روستا آبرسانی به شکل سیار و با تانکرها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما بیش از 107 روستای غیر‌تحت پوشش داریم که به همه آنها با 16 دستگاه تانکر آبرسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یادآور شد: بهره‌برداری از 400 چشمه و 245 حلقه چاه هیچ کدام آب پایدار محسوب نمی‌شود و ما تلاش خواهیم کرد تا منابع آبی جدیدی را به جای چشمه‌ها و چاه‌های در حال خشک شدن تعریف کنیم که روستاییان در فصول مختلف در تامین آب خود دچار مشکل نشوند.

عباسی با بیان اینکه این وضعیت در روستاهای کوثر و شهرهای بیله‌سوار و گرمی تشدید شده و نگران کننده به نظر می‌رسد، گفت:‌ امیدواریم با اجرای مجتمع‌های آبرسانی آب پایدار روستاها تامین شود.

این مسئول شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی بالای 20 خانوار را از آب شرب 78 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه این شاخص باید به 93 درصد برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با یادآوری اینکه در حال حاضر شهرستان سرعین بالاتر از میانگین کشوری و برنامه پنجم قرار دارد، افزود: تمام روستاهای شهرستان سرعین از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

عباسی تصریح کرد: جشن برخورداری تمامی 29 روستای شهرستان سرعین از آب شرب پایدار و بهداشتی تا پایان امسال برگزار می‌شود و ما در این شهرستان هیچ روستای بدون پوشش آب پایدار و سالم را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر از یک هزار و 712 روستای موجود در استان 715 روستا از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند که به لحاظ پر جمعیت بودن اکثر این روستاها 72 درصد جمعیت روستایی استان در کل از خدمات آب و فاضلاب روستایی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت:‌ حدود یک هزار روستا باید تحت پوشش قرار گیرند که عملیات آبرسانی به 500 روستا در دست اقدام است اما برای 500 روستای دیگر اقدامی صورت نگرفته است.

142 پروژه آبرسانی در دست اجراست

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه 142 پروژه آبرسانی نیمه تمام در استان اردبیل در حال اجراست، تاکید کرد: ما با عقد قرارداد با پیمانکار و تزریق 50 میلیارد تومان در تلاش هستیم تا پروژه‌های نیمه تمام به سرعت به مرحله تکمیل و افتتاح برسد.

این مسئول یادآور شد: 50 درصد پروژه‌های نیمه تمام آبرسانی در سطح استان پیشرفت فیزیکی 60 درصد دارند و امسال با گذشت پنج ماه هنوز اعتبارات به صورت کامل توزیع نشده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از تامین اعتبارات به شکل تن‌خواه در سال 92 خبر داد و افزود: اخیراً از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران 2 میلیارد و 130 میلیون تومان برای پروژه‌های آبرسانی روستایی ابلاغ شده است.

عباسی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل شاخص بهره‌مندی روستاهای سه شهرستان بیله‌سوار، گرمی و خلخال را از آب شرب پایین‌تر از میانگین کشوری توصیف کرد و ابراز داشت: ‌ما از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه می‌توانیم در این زمینه بهره گرفته و استفاده لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول