اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای روستای استان اردبیل:

32 پروژه آبرسانی روستایی هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت 32 پروژه آبرسانی روستایی با 7 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

32 پروژه آبرسانی روستایی هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستایی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ساکنان 56 روستای استان اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه برای اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری‌ها و اولویت‌بندی‌های خاصی صورت گرفته است، تصریح کرد: به همت مدیریت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در بیش از 500 روستا پروژه آبرسانی در حال اجراست که موظف هستیم تا پایان برنامه پنجم توسعه آبرسانی به نیمی از این روستاها را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

عباسی یکی از مشکلات به وجود آمده در این زمینه را کمبود اعتبارات و تخصیص نیافتن بودجه مستقل در برنامه پنجم توسعه برای آبرسانی روستایی اعلام کرد و یادآور شد: اختصاص ردیف اعتباری به این امر از محل متفرقه و آن هم به شکل ناقص و دیر‌هنگام سبب شده است تا سرعت اجرای پروژه‌ها کند شده و گاه متوقف شود.

این مسئول با اعلام اینکه سه شهرستان بیله‌سوار، گرمی و خلخال همچنان پایین‌تر از میانگین کشوری، خدمات آب و فاضلاب روستایی به ساکنان مناطق دور‌افتاده و روستایی ارائه کرده و ساکنان نیز از این خدمات به صورت کامل بهره‌مند نیستند، ادامه داد: ما همچنان آبرسانی سیار به 120 روستا را انجام می‌دهیم که در فصل تابستان با مشکلاتی روبرو هستیم که انتظار می‌رود با همراهی مسئولان استانی و کشوری بتوان مشکلات و نارسایی‌ها را در این زمینه برطرف کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از احداث مجتمع‌های مختلف در مناطق و شهرهای متعدد استان اردبیل خبر داد و تاکید کرد: اگر این مجتمع‌ها که 25 مورد آنها به سامانه کنترل از راه دور و مانیتورینگ وصل شده است به شکل جدی تکمیل و راه‌اندازی شود بخش عمده‌ای از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

عباسی اظهار امیدواری کرد با تامین و تزریق اعتبارات امسال بتوان برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام و در شرف بهره‌برداری را تکمیل کرده و زمینه بهره‌برداری از آنها را فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل خشکسالی و کمبود آب‌های سطحی و زیر‌زمینی نیز اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا با آبرسانی سیار بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین فرماندار مشگین‌شهر نیز در سخنانی با یادآوری اینکه بخش عظیمی از روستاهای این شهرستان با مشکل کم آبی روبرو هستند، یادآور شد: مشکلات ناشی از کمبود آب در ارشق و مرادلو بسیار حاد به نظر می‌رسد.

سید حمید عباداللهی ضرورت تکمیل مجتمع‌های در حال احداث بخش‌های قصابه و مرکزی مشگین‌شهر را یادآور شد و افزود: تکمیل این مجتمع‌ها می‌تواند بخشی از نارسایی‌ها و کمبود‌ها را در این حوزه جبران کند.

انتهای پیام/62004/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول