اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان:

سلامت آب شرب روستایی گیلان سنجش می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از سنجش مستمر سلامت آب شرب روستاییان این استان خبر داد.

سلامت آب شرب روستایی گیلان سنجش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به انجام آزمایش فیزیکوشیمیایی آب روستایی گیلان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال 15 هزار و 823 مورد آزمایش میکروبی «باکتریولوژیکی» و فیزیک و شیمیایی آب در آزمایشگاه‌های مرجع این شرکت در سطح 16 شهرستان انجام شده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 14 هزار و 545 مورد آزمایش میکروبی و HPC و یک‌هزار و 278 مورد آزمایش فیزیکوشیمیایی از منابع آبی و شبکه‌های توزیع در سطح روستاهای گیلان انجام شد.

به گفته این مسئول، در مدت مذکور 205 هزار و 364 آزمون سنجش کلر باقی‌مانده نیز با مطلوبیت 95 درصد توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، ادامه داد: در طول این مدت بالغ بر 31 تن گاز کلر و پودر پرکلرین به منظور کلرزنی شبکه‌های آبرسانی روستایی استان مصرف شده است.

فرامینی از تعمیر و سرویس 190 دستگاه کلرزن گازی و مایعی در تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان خبر داد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 6 میلیارد و 320 میلیون ریال هزینه شده، خاطرنشان کرد: تمام این اقدام‌ها در راستای تأمین، تقویت و توزیع آب شرب با کیفیت و به دور از هرگونه کدورت و آلودگی روستاییان اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان در پایان متذکر شد: اکنون بالغ بر 890 هزار نفر در یک‌هزار و 658 روستای گیلان از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار هستند.

ا‌نتهای پیام/2300/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول