اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات کردستان:

روز خبرنگار، روز دفاع از شرافت قلم و سختی کار است

رئیس خانه مطبوعات کردستان 17 مرداد ماه روز خبرنگار را روز دفاع از شرافت و قداست قلم و دفاع از سختی این حرفه عنوان کرد.

روز خبرنگار، روز دفاع از شرافت قلم و سختی کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سلیمان الله‌مرادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: کار خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده است و همین امر موجب شده که خبرنگاران در فاصله زمانی 20 سال بازنشسته می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز خبرنگار امسال، تصریح کرد: مراسم روز خبرنگار با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان به 21 مرداد ماه جاری موکول شده است.

رئیس خانه مطبوعات کردستان با اشاره به اینکه روز خبرنگار، روز بیان درد دل‌های خبرنگاران و تجلیل از مقام و جایگاه آنان است، تصریح کرد: روز خبرنگار در استان کردستان و حتی استان‌های غرب کشور منقلب شده است.

الله‌مرادی به مشکلات نشر و چاپ نشریات محلی در کردستان اشاره کرد و گفت: همه خبرنگاران و اصحاب رسانه در کردستان درد و مشکلات مشترکی دارند و این به منزله این نیست که خانه مطبوعات این مسائل را نادیده بگیرد.

وی بر حفظ جایگاه و اخلاق رسانه‌ای خبرنگاران تاکید کرد و یادآور شد: جایگاه خبرنگاران و رسالت مهم آنان و قداست قلمی که بر دست می‌گیرند را نباید با با گرفتن کادو و هدیه روز خبرنگار زیر سئوال و تضعیف کرد.

رئیس خانه مطبوعات کردستان بیان کرد: برخی از مدیران نالایق استان سعی دارند با دادن هدیه روز خبرنگار از این طریق در لفافه معایب و انتقادهایشان را بپوشانند.

الله‌مرادی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم خانه مطبوعات جذب کمک‌های مالی از دستگاه های دولتی استان به صورت بلاغیر به منظور کمک و حمایت مالی خبرنگاران در قالب ایجاد صندوقی حمایتی است.

وی تصریح کرد: بدون شک ارتقا سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای در استان زمینه‌ساز توسعه و تعالی حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه به عنوان یک امر کلیدی و زیربنایی می‌تواند تسهیل کننده سایر امور باشد.

رئیس خانه مطبوعات کردستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی اظهار کرد: بدون شک امروزه رسانه‌ها نیروهای محرک در روند توسعه یک جامعه هستند که می‌توانند زیرساخت‌های فکری، فرهنگی مناسب از قبیل ایجاد کار گروهی، فرهنگ تفکر، فرهنگ کارآفرینی، آینده‌نگری، فرهنگ صادرات، فرهنگ نظم را در جوامع رواج دهند.

الله‌مرادی تلاش خبرنگاران پرتلاش، حرفه‌ای و صادق و فعالان این عرصه در امر اطلاع رسانی را ستودنی عنوان کرد و گفت: در این راستا نباید هیچ‌گاه تلاش خبرنگاران فعال که دغدغه‌ای جز اطلاع رسانی و کمک به توسعه استان و اعتلای ارزش‌های جامعه ندارند، را نادیده گرفت.

انتهای پیام/‌79005/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول